חגית משה ובצלאל סמוטריץ'
חגית משה ובצלאל סמוטריץ'נעם נסימי ודוד ווייל

גורמים המעורים במשא ומתן בין מפלגות הבית היהודי והציונות הדתית סיפרו הבוקר (רביעי) לערוץ 7 על פערים שמעכבים את החתימה על הסכם לריצה משותפת.

ראשי המפלגות בצלאל סמוטריץ' וחגית משה צפויים להיפגש הבוקר להמשך המגעים.

מוקדם יותר אמרה משה לערוץ 7: ''אנחנו לקראת חיבור עם סמוטריץ' והליכה משותפת לבחירות. נלך בהנהגה משותפת וכל החלטה תתקבל על דעת שנינו''.

ברשימה המאוחדת, הבית היהודי תקבל את המקום השני, הרביעי והשישי. "אתמול ישבנו עד השעות הקטנות של הלילה על ניסוחים וחיבורים, אני מאמינה שבשעתיים הקרובות תהיה בשורה".

על אפשרות לחיבור עם מפלגות נעם ועוצמה יהודית אמרה משה: "שוקלים את העניין של חבירה לצורך בחירות ואז פירוד, רק כי אני לא רוצה שנגיע לסבב חמישי של בחירות. אם נראה שעוצמה לא מוכנה להיכנס ואז לצאת - הם לא יהיו איתנו".

סקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס שפורסם אמש (שלישי) מעלה כי הליכוד ונתניהו במגמת היחלשות, ולו היו הבחירות נערכות היום היו מקבלים 29 מנדטים.

מפלגת יש עתיד בראשות לפיד היתה נחלשת גם היא ומקבלת 16 מנדטים, תקווה חדשה של גדעון סער - 16 מנדטים וימינה של בנט יציבה גם היא עם 10 מנדטים.

הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה מקבלת על פי הסקר 10 מנדטים והעבודה בראשות מרב מיכאלי - 8 מנדטים.

יהדות התורה בראשות משה גפני מקבלת 8 מנדטים על פי הסקר, ש"ס - 7, וישראל ביתנו - גם כן 7, מרצ - 5 מנדטים וכחול לבן של בני גנץ על סף אחוז החסימה - 4 מנדטים.

לא עוברות את אחוז החסימה: המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה (2.7%), מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' (2%), עוצמה יהודית (2%), הישראלים של חולדאי 0.9%, עלה ירוק, גשר של אורלי לוי אבקסיס, תנופה של עפר שלח וגם מפלגת ותיקי ישראל בראשות דני יתום.

מפת הגושים על פי הסקר: הגוש להחלפת נתניהו - 66, גוש נתניהו - 44, ימינה של בנט - 10.

עוד בדק הסקר מה יקרה אם מפלגת הציונות הדתית בראשותו של סמוטריץ', מפלגת הבית היהודי בראשותה של חגית משה ומפלגת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר יחברו לרשימה אחת, ומנגד מפלגת רע"ם בראשות מנסור עבאס תתפצל מהרשימה המשותפת.

במצב כזה על פי הסקר הליכוד ונתניהו יחלשו ל-27 מנדטים, יש עתיד תרד ל-15 מנדטים, תקווה חדשה של סער תקבל 14 מנדטים, ימינה בראשות בנט - 8 מנדטים, הרשימה המשותפת (ללא רע"ם) - 8 מנדטים, יהדות התורה - 8 מנדטים, ש"ס, ישראל ביתנו והעבודה - 7 מנדטים כל אחת, הרשימה בראשות סמוטריץ' משה ובן גביר - 6 מנדטים, מרצ - 5 מנדטים, ועל סף אחוז החסימה עם 4 מנדטים, כחול לבן ורע"ם בראשות מנסור עבאס.