סגנית ראש העיר ירושלים ומחזיקת תיק החינוך, חגית משה, התארחה באולפן ערוץ 7 ושוחחה על הצורך במפלגה שתייצג את כל הציבור הדתי לאומי באופן שלא קיים כיום.
"הציבור הדתי לאומי במלחמה הוא שותף פעיל מלא וגם ספג אבדות מאוד קשות. כולם יחד עם אותה כיפה סרוגה, עם ערכים משותפים מאוד משמעותיים, שהם בעצם אלה שמובילים את הדבר הזה שנקרא ציונות דתית במדינת ישראל. אני חושבת שאנחנו צריכים להסתכל על התקופה הזו ולומר שעלינו להמשיך להיות ביחד - לא רק בקרב ובעזה - אלא בכל התחומים שהציבור הדתי הלאומי שותף אליהם", אומרת משה.
"אני חושבת שיש פה בית גידול מאוד נכון ומדויק, וכולנו חייבים להתאחד למפלגה אחת גדולה. אני עוד לא רואה שזה קורה, כי כל אחד עסוק במי הוא לא מקבל אלי, וזה לא נכון כי אם המצב הזה יימשך צריך לבטל את העניין של מפלגה סקטוריאלית", היא מוסיפה.
"אני מאוד מאמינה במפלגה דתית לאומית גדולה אבל היא חייבת להיות מאוחדת ולהכיל את כל המנעד של הציבור הדתי לאומי ותיתן מענה לכולם. ככל שנסכים לעשות את זה, תהיה מפלגה חזקה ומשמעותית. כדי שזה יקרה כולם צריכים לקחת אחריות, לא לרעות בשדות זרים ובמפלגות אחרות. אם זה יקרה כולנו נהיה שותפים למפלגה צבעונית וחשובה עם כיפה סרוגה. זה האתגר שלנו", מדגישה משה.
היא מתארת את השוני ביום פתיחת שנת הלימודים בשנה זו. "זה היה יום מאוד כבד. בדרך כלל זה יום חגיגי והורגשה מועקה. ועדיין זה יום של פתיחת שנה ולראות את הילדים בכיתות א' מתחילי את השנה ואת המורים שמגיעים לכיתה לפגוש אותם ואת ההורים זה מחמם את הלב. היה ניכר שהילדים חיכו לפגוש את המורים והחברים, הצוותים חיכו לפגוש את ההורים ואת הילדים. אנחנו בתקופה מאוד מעורבלת של רגשות, מצד אחד אתה מאוד שמח, מצד שני יש איזושהי מועקה. צלחנו את היום הזה ופתחנו את שנת הלימודים בשקט מופתי".
היא מציינת כי "יש לא מעט יתומים וילדים שחווים ביום יום את הקושי הזה. מערכת החינוך והשירות הפסיכולוגי יודעים להכיל את זה כדי לתת לילדים הללו עוגן ושקט כשהם בבית הספר - מבחינה חברתית ורגשית. ראש העיר, משה לאון, פתח את שנת הלימודים כשהוא ליווה באופן אישי תלמיד כיתה א' שאיבד את אביו יחד עם האלמנה. אנחנו כולנו כאומה מלווים את הילדים האלה ובמקביל כעירייה מאפשרים להם שבית הספר יהיה מקום נוח ורגוע, עם חברים, שיהיה להם סיוע ככל שיידרש".
"לא רק לילדים קשה אלא גם למבוגרים. אנחנו עוד נמצאים בעין הסערה וחווים בלבול וקושי גדול. אנחנו צריכים להיות טובים יותר, מכילים יותר את התלמידים, לעבד את הרגשות של התלמידים בכיתות ולתת דגש לנושא החברתי. כי ילד שלא פנוי ללמידה, זה לא יעזור לו שתשב איתו ותנסה לעזור לו להדביק את הקצב. הוא זקוק קודם כל לעוגן הרגשי. ילד שמוצף רגשית יהיה לו הרבה יותר קשה. אנחנו כמערכת נמצאים שם בשביל הילדים", אומרת משה.
סגנית ראש העיר מסבירה גם את ההחלטה להציב כיסא צהוב בכניסה לבתי הספר. "בחינוך אי אפשר להתעלם מתופעות וצריך לתווך אותן לילדים - גם אם זה מאוד קשה. לא היה נכון להפוך את יום תחילת הלימודים ליום חג. אנחנו כולנו זוכרים את החטופים וכואבים את התקופה ולכן ביקשנו להציב כסא צהוב בכניסה לבית הספר. כך מי שלא מכיר יוכל להיחשף לנושא עם מבוגר שיוכל לתווך. לכן גם היה חשוב שההורים יגיעו עם הילדים כדי לראות שכולנו זוכרים את החטופים ומצפים מהצוות החינוכי לדבר ולעסוק בזה".