חיים לוינסון
חיים לוינסוןצילום: יוני קמפינסקי

הכתב הפוליטי של עיתון "הארץ", חיים לוינסון, הימר אלו מפלגות לא יעברו את אחוז החסימה ולא יראו מקרוב את הכנסת ה-24.

בראיון לפודקאסט "השבוע" של אתר "הארץ" אמר לוינסון: ''14 רשימות זה המון, בבחירות הראשונות באפריל 2019 היינו עם מספר מפלצתי של מפלגות ואז היה אחוז הקולות הגבוה ביותר שלא עבר את אחוז החסימה, נדמה לי שמונה אחוזים שלא עברו את אחוז החסימה.

"שאלת הכניסה של הימין החדש שינתה שם את כל המפה הפוליטית, פייגלין בזבז מנדטים, אורלי לוי בזבזה מנדטים. הבחירות האלה הן בסופו של דבר על הקורונה ועל אחוז החסימה''.

לשאלה מי לדעתו לא יעבור את אחוז החסימה בבחירות הקרובות לוינסון השיב: ''זליכה, רע''מ, סמוטריץ' וכחול לבן לא עוברים''.

סקר מנדטים של 103FM ופאנל פוליטיקס שפורסם אתמול (שני) מעלה כי גוש "רק לא ביבי" זוכה ל-60 מנדטים, בעוד גוש התמיכה בראש הממשלה, בצירוף מפלגת ימינה, מגיע אף הוא ל-60 מנדטים.

הסקר מעניק לליכוד בראשות בנימין נתניהו 30 מנדטים, יש עתיד עם 18 מנדטים, תקווה חדשה זוכה ל-14 מנדטים וימינה בראשות נפתלי בנט זוכה ל-11 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי ש"ס זוכה ל-8 מנדטים, וכך גם הרשימה המשותפת, לאחר ההיפרדות מסיעת רע"ם של מנסור עבאס.

יהדות התורה וישראל ביתנו זוכות ל-7 מנדטים, העבודה בראשות מרב מיכאלי זוכה ל-5 מנדטים ואילו מפלגות הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, כחול לבן ומרצ זוכות ל-4 מנדטים כל אחת.

לעומתן, מפלגת רע"ם המזוהה עם הפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית וכן "המפלגה הכלכלית" של פרופ' ירון זליכה אינן עוברות את אחוז החסימה.