דני דיין
דני דייןPhoto by Miriam Alster/Flash90

דני דיין, לשעבר קונסול ישראל בניו יורק ששובץ במקום ה-11 ברשימת ׳תקווה חדשה׳ לכנסת ה-24, השתתף היום (ראשון) בפאנל בחירות שנערך על ידי מכון 'על משמר הכנסת' מבית התנועה המסורתית והתייחס לסוגיית הרפורמים וישראל.

על פי הדיווח באתר ״בחדרי חרדים״, דיין הצהיר: ״אם וכאשר אהיה חבר כנסת, וכאשר גדעון סער יהיה ראש הממשלה, דלת לשכת ראש הממשלה תהיה פתוחה בפני המנהיגים של הרפורמים והקונסרבטיבים באמריקה ובשאר המדינות בעולם״.

"דיברתי איתו (גדעון סער) בנושאים הללו, מצאנו יותר מהמשותף מחלוקי דעות בנושאים הללו, אני יכול לומר לכם ללא היסוס... הם ירגישו בבית, הם ירגישו בבית איתנו, זה לא אומר שכל בקשה ורצון תתמלא אבל הדרך לבחון ולטפל בבעיות יהיה לגמרי שונה", הבטיח דיין.

סקר הסקרים של ''המדד'' וכאן חדשות חזה הערב (ראשון) 50 מנדטים לגוש תומכי נתניהו, 58 מנדטים לאלו שקוראים להחליפו ו-12 מנדטים למפלגת ימינה שאינה מוכנה להתחייב שלא תשב בממשלה יחד עם נתניהו.

הליכוד זוכה ל-30 מנדטים, יש עתיד - 18, תקווה חדשה -14, ימינה - 12 והרשימה המשותפת עם 9.

במפלגות החרדיות ש"ס עם 8 מנדטים ויהדות התורה עם 7. הציונות הדתית של סמוטריץ' זוכה ל-5 מנדטים. ישראל ביתנו עם 7 מנדטים, העבודה עם 6, מרצ עם 4 וכחול לבן לא עוברת את אחוז החסימה.

אתר "המדד", בעריכת פרשן כאן חדשות שמואל רוזנר ופרופ' קמיל פוקס, יצר את "סקר הסקרים" - נוסחה מתמטית ייחודית החוזה את תמונת המנדטים לפי כל הסקרים שמפורסמים בכלי התקשורת. לא מדובר בממוצע משוכלל, אלא בנוסחה של ממש, הנותנת ציון לכל סקר, בין היתר לפי מועד הפרסום שלו והסטייה שלו מממוצע הסקרים האחרים.