מחסום של המשטרה. ארכיון
מחסום של המשטרה. ארכיוןצילום: Nati Shohat/Flash90

סלקציה בכניסות לירושלים? למרות שאין כל איסור על עליה לירושלים ברכבים פרטיים, יותר ויותר עדויות זורמות לערוץ 7 על בעלי רכבים פרטיים הנמנים על המגזר החרדי שהיו בדרכם לירושלים אך נצטוו על ידי שוטרים להסתובב ולחזור הביתה.

"עליתי לירושלים יחד עם קרוב משפחה", מספר מ' לערוץ 7. "נסענו דרך כביש 38. כשהתקרבנו לצובה נעצרנו מול מחסום משטרתי. לפניי עמדו כמה רכבים שבעליהם היו חילונים. המשטרה לא הפריעה להם בנסיעה. כשאני הגעתי למחסום השוטר ניגש לרכב והורה לי להסתובב".

"שאלתי אותו האם לרכבים פרטיים אסור לעלות לירושלים. הוא השיב בסתמיות: 'אין חגיגות בירושלים'. אמרתי שאני נוסע לעבודה והצגתי בפניו אישור חיוני - למרות שהחוק כלל לא דורש זאת משום שאין סגר או עוצר. אולם הוא איים שייתן לי דו"ח אם לא אסתובב חזרה".

עדות נוספת השמיע אדם חרדי נוסף שנתקל במחסום המדובר ואולץ לשוב על עקבותיו. "שאלתי אותו מדוע הוא לא מאפשר לי לעלות לירושלים אך זכיתי למשיכת כתף ולאיום בדו"ח".

בשעתיים האחרונות אף הסתובב תיעוד מהמחסום המדובר שהראה כיצד השוטר שעמד במקום אפשר לרכבים חילוניים לנסוע אך לבעלי רכבים חרדיים הורה לסהתובב.

במשטרה טענו בתגובה כי "מדובר באירוע נקודתי שאירע בכביש 38 וטופל".

אולם, כמה מחברי הכנסת החרדים לא קיבלו את ההסבר. יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר, "הסלקציה שנעשית בכניסות לירושלים בין חרדים לחילונים, תעלה ביוקר למקבלי ההחלטות בממשלה".