מתן כהנא באולפן ערוץ 7
מתן כהנא באולפן ערוץ 7צילום: ערוץ 7

ח"כ מתן כהנא (ימינה) הגיב היום (רביעי) למתקפה הקשה של הרב גדליהו אקסלורד, זקן רבני חב"ד בישראל, נגד הרב חיים דרוקמן.

כזכור, הרב אקסלרוד תקף את הציונות הדתית ואת הרב דרוקמן על רקע דבריו הקשים של ח"כ יצחק פינדרוס נגד הגרים בצה"ל. "המנהיג הרוחני שלהם, שהיה ראש מערך הגיור, קיבל 'פרס ישראל' על הכנסת חמישים אלף גיורים מזויפים לכלל ישראל רח"ל וידועה מלחמת החורמה שלכם כ"ק הרבי זצ"ל בעניין מיהו-יהודי שהגיור לא יהיה מזויף", כתב הרב אקסלרוד.

כאמור, ח"כ כהנא הגיב: "האשמות הקשות נגד הרב חיים דרוקמן שליט"א הן לא רק פגיעה בכבוד התורה ובזקן הרבנים של דורנו אלא האשמות חמורות כלפי עשרות דיינים ומורים אשר מוסרים נפשם על מצוות עשה של אהבת הגר".

"הרב דרוקמן עמד בראש מערך הגיור מתוך שליחות אדירה והפך את המקום לאחד המפעלים החשובים ביותר של הציונות בעת הזו", הוסיף. "גיורם של העולים מזרע ישראל ושילובם במדינת ישראל על פי ההלכה בגיבויים של גדולי ישראל הייתה ונשארה למשימה ציונית ויהודית ראשונה במעלה".

"רבני הציונות הדתית לא צריכים להוכיח את גדולתם בתורה לאיש, אבל חובתי לא לשתוק כאשר מבזים את תורתם. צר לי על האופן המחפיר בו רבנים בוחרים לנהל שיח הלכתי. לא אתן שיבזו כך גדולי תורה, דיינים ואלפי מתגיירים", כך ח"כ כהנא.

כפי שפורסם, במכתב ששלח הרב אקסלורד ופורסם ב'בחדרי חרדים', הוא תוקף בחריפות את הציונות הדתית שלטענתו היא האחראית לכישלון 'הגיורים הסיטונאים' בישראל. "בית הדין הסיטוני לגרים מטעם משרד ראש הממשלה שהגיורים שלו, הם ללא על מנת לקיים מצוות והמתגיירים נשארים נכרים ונכריות כמו לפני טקס הגיור. עשרות הדיונים המפעילים את בית הדין הזה רובם ככולם הם בוגרי ישיבות 'הציונות הדתית'", כתב.