מנה מ5 רכיבים
מנה מ5 רכיביםצילום: ISTOCK

גוואקמולי - סלט אבוקדו מקסיקני:

סלטים משדרגים כל ארוחה, וסלט הגוואקמולי הזה ללא ספק ישדרג את הארוחה שלכם! מדובר על סלט אבוקדו מקסיקני טעים ומזין במיוחד. האבוקדו ידוע כאחד מהמזונות הבריאים ביותר. הוא מאזן את רמות הכולסטרול בדם, מחזק את העצמות, שומר על בריאות העיניים ומסייע במניעת דיכאון. תוכלו למרוח את הגוואקמולי על פרוסת לחם, להשתמש בו בתור מטבל לנאצ'וס או פשוט להוסיף אותו בתור סלט על שולחן השבת. מכינים אותו מ-5 רכיבים בלבד: 4 אבוקדו, עגבנייה קשה, חצי בצל סגול בגודל בינוני או גדול, לימון ו-8 עלי כוסברה ללא הגבעולים. ההכנה נמשכת כ-15 דקות בלבד!

קונפי עגבניות מגי בתנור:

אם אתם אוהבים עגבניות, זהו מתכון קל וטעים במיוחד, שישדרג לכם כל כריך או ארוחה. אנחנו אומנם קוראים לו "קונפי עגבניות מגי בתנור", אך ניתן להשתמש בכל סוג של עגבניות, לפי טעמכם האישי. גם לעגבנייה, כמו לאבוקדו, יש סגולות בריאותיות רבות. בין היתר, היא מסייעת בהגנה על הלב ועל כלי הדם, שומרת על תפקוד גבוה של המוח ותורמת בשמירה על העור מפני נזקי קרינת השמש. את המתכון הזה מכינים מ-4 רכיבים בלבד: חבילת עגבניות מגי, בקבוק שמן זית, חבילת גבעולי טימין טריים וחבילת מלח אטלנטי. ההכנה נמשכת כ-20 דקות והבישול, כ-25 דקות בלבד!

ביצה עלומה:

אם טעמתם בעבר ביצה עלומה ואתם חולמים כבר הרבה זמן להכין אחת בעצמכם, הכנו עבורכם מתכון שיעבור איתכם על כל שלבי ההכנה, כולל תמונות! ביצה עלומה היא ביצה שהוכנסה ללא קליפתה לתוך מים חמים ובושלה במים החמים עד שחלבונה נקרש. מומלץ שהביצה תהיה כמה שיותר טרייה, כדי שהחלמון יהיה פחות נוזלי ויותר יציב במים. לכן, כשאתם קונים את הביצים בשביל המתכון, הקפידו לבחור בתאריך התפוגה הרחוק ביותר. כל שאתם צריכים בשביל המתכון הזה הוא שתי ביצים, בקבוק חומץ לבן רגיל, מלח וסיר עם מים רותחים.

ביצה מקושקשת כמו בבית מלון:

אם אתם מעדיפים להכין מקושקשת, הנה לכם מתכון לביצה מקושקשת ברמה של בית מלון! כדי להוסיף למקושקשת שלכם את העסיסיות שקיימת בזו של בתי המלון, כל שעליכם לעשות הוא להשתמש ב-4 מרכיבים בלבד: 4 ביצים בגודל L, 50 גרם חמאה, 2 כפות חלב וכף שמנת מתוקה 38%. אם תרצו, תוכלו להגיש את המקושקשת עם פרוסת לחם ואבוקדו פרוס.

עוגיות טחינה וסילאן ללא גלוטן:

מחפשים מתכון לקינוח פרווה מושלם? עוגיות הטחינה והסילאן הללו הן גם ללא גלוטן, כך שאם יש ביניכם רגישים לגלוטן, מדובר על מתכון מומלץ במיוחד. תוכלו לאכול אותן עם הקפה או עם התה בבוקר או לקינוח אחרי ארוחת השבת. מדובר על מתכון מ-5 רכיבים בלבד: 450 גרם קמח טף, כוס טחינה גולמית משומשום מלא או רגיל, שקית אבקת אפייה, כוס סילאן וחצי כוס שמן. ההכנה נמשכת כ-20 דקות והבישול, כ-10 דקות בלבד!

קפה קוריאני מוקצף:

קורה לכם שאתם קמים בבוקר וחולמים על קפה קר עם קצף כמו בבתי קפה? אז זהו, שאתם כבר לא חייבים לצאת מהבית לבית הקפה הקרוב כדי לטעום מהקפה הטעים והמרענן הזה. אתם יכולים להתחיל להכין אותו בבית. המתכון כולל 5 מרכיבים בלבד: 2 כפות קפה מגורען, 2 כפות סוכר לבן, 2 כפות מים חמים, כוס חלב ו-3 קוביות קרח. תוך כ-10 דקות, תוכלו להתענג על הקפה הקוריאני המוקצף שלכם.

מתכון לחטיפי חלבון ללא סוכר לחיטוב:

זהו מהמתכונים המומלצים ביותר ברשימה שלנו של מתכונים מ-5 מרכיבים ומטה. לא מדובר כאן על מתכון רגיל, אלא על מתכון בריא ומזין במיוחד, שיעזור לכם לשמור על המשקל ולהיכנס לשגרת אימונים. סך הכול יוצאים 12 חטיפים נפלאים, כשכל אחד מהם מכיל 25 גרם חלבון. כדי להכין אותם צריכים 5 מרכיבים בלבד: 250 מ"ל חלב שקדים, 340 גרם חמאת בוטנית טבעית, 400 גרם שיבולת שועל דקה, 180 גרם אבקת חלבון בטעם וניל או שוקולד, 2 חפיסות שוקולד מריר 90% קקאו. אם אתם מעדיפים לצמצם בקלוריות, אתם יכולים לוותר על השוקולד המריר. אין ספק שהחטיפים הביתיים הללו עדיפים מאשר החטיפים שמוכרים לנו בסופר.

מתכון לביסלי גריל ביתי:

אתם יכולים לקנות ביסלי גריל בסופר, אבל תוכלו ליהנות מחוויה הרבה יותר גדולה אם תכינו את הביסלי גריל בבית עם הילדים. המתכון הוא מהיר וקל, ובסופו של דבר תקבלו ביסלי גריל ביתי קריספי וטעים במיוחד. להכנה, אתם צריכים 5 מרכיבים בלבד: חבילת פסטה בצורת בורג, שמן קנולה, כף פפריקה אדומה מעושנת, כף גריל עוף וכף מלח רגיל. זמן ההכנה הכולל הוא כ-25 דקות בלבד. מי היה מאמין שפסטה יכולה להיות כל כך טעימה?

מתכונים מ-5 מרכיבים ומטה

קולי פירות יער קפואים ופטל אורגני:

אם אתם מחפשים אחר מתכון לקינוח מיוחד וטעים במיוחד, כדאי לכם להכיר את המתכון הזה של קולי פירות יער קפואים ופטל אורגני. מדובר על סוג של רוטב מפירות מעוכים. אתם יכולים לאכול את זה בנפרד או להוסיף את זה כציפוי לעוגת גבינה. זהו אחד מהמתכונים הקלים ביותר ברשימה שלנו של מתכונים מ-5 מרכיבים ומטה. הוא מורכב מ-3 מרכיבים בלבד: 200 גרם פירות יער קפואים, 40 גרם סוכר וכף מים, וזמן ההכנה הכולל שלו הוא רק 6 דקות!

גלידת אוראו:

כמו הקולי, גם גלידת האוראו שלנו שוברת שיאים ברשימה שלנו של מתכונים מ-5 מרכיבים ומטה, כיוון שהיא עשויה מ-3 מרכיבים בלבד! גלידת האוראו הזו היא טעימה, פשוטה מאד להכנה ומתאימה לימי הקיץ החמים. כל שאתם צריכים זה חבילת אוראו אחת, 250 מ"ל שמנת מתוקה ו-130 מ"ל חלב מרוכז ממותק. אם אתם רוצים לשדרג את הגלידה, אתם יכולים להוסיף לה שני רכיבים: חפיסת שוקולד חום או לבן וסוכריות צבעוניות לציפוי. ההכנה נמשכת כ-5 דקות בלבד, ואחרי לילה שלם במקפיא תוכלו ליהנות מגלידה מרעננת במיוחד.

ארטיק עם דובונים:

עוד מתכון קל וטעים הוא המתכון שלנו לארטיק עם דובונים. מדובר על אחד מהארטיקים האהובים ביותר על ילדים. אחרי שתניחו אותם להקפאה במשך לילה שלם, תוכלו להתענג על הטעמים של הדובונים הצבעוניים. אם יש לכם צידנית, תוכלו להעמיס אותה בקרח ולנסוע עם הארטיקים לים. כדי להכין את הארטיקים, כל שאתם צריכים זה 2 מרכיבים: חבילת דובונים צבעוניים מגומי ובקבוק ספרייט. אתם תזדקקו גם לתבנית, שמסוגלת להכיל שישה ארטיקים.

ריבת חלב:

אחד מהממרחים האהובים ביותר על ישראלים הוא ממרח ריבת חלב, שמקורו בכלל בארגנטינה. מדובר על ממרח מתוק במיוחד, שאפשר לשלב עם גלידה, עם עוגות או עם כל קינוח אחר. אם תמיד חלמתם להכין ריבת חלב בעצמכם, הכנו מתכון במיוחד בשבילכם, עם כל השלבים להכנת ריבת החלב המושלמת. מדובר על המתכון המנצח ברשימה שלנו של מתכונים מ-5 מרכיבים ומטה, כיוון שהוא מכיל רק מרכיב אחד! כל שעליכם לקנות הוא חמש פחיות חלב מרוכז ממותק. מה עושים איתן? את זה תגלו במתכון.

אלו הם רק חלק מהמתכונים שלנו, שעשויים מ-5 מרכיבים ומטה. חלקם יוכלו לחסוך לכם עלויות של מצרכים רבים וחלקם יוכלו לחסוך לכם הרבה מאד זמן במטבח. כולם, ללא יוצא מן הכלל, יוצאים טעימים במיוחד. אז למה אתם מחכים? היכנסו למתכונים שהכי מעניינים אתכם ותלמדו כיצד להכין תבשילים, ממרחים וקינוחים טעימים בקלי קלות.