פרופ' יורם יובל
פרופ' יורם יובלצילום: חזקי ברוך

פרופ' יורם יובל, מועמד מספר 3 במפלגה הכלכלית של פרופ' ירון זליכה, הודיע היום (א') על פרישתו מהתמודדות בבחירות.

יובל פרש בעקבות הסקרים לפיהם זליכה לא צפוי לעבור את אחוז החסימה.

פרופ' עליאן אלקירנאווי ישובץ במקום השלישי במקומו של יובל ובמקום הרביעי ישובץ אל"מ במיל' איציק תורג'מן, חתן פרס ביטחון ישראל.

פרופ' זליכה הודה לפרופ' יובל ואמר: "אנו מכבדים את חברנו פרופ' יורם יובל ומקבלים את החלטתו לפרוש. חבל שמסע הלחצים האינטרסנטי, שהופנה אך ורק כלפי המפלגה הכלכלית, מנע מיורם לשרת את עם ישראל בכנסת. הציבור לא מאמין לפייק סקרים ואם כל מי שרוצה להצביע עבורנו לא יושפע מהם ויביא איתו עוד מתלבט אחד לקלפי, נהיה הפתעת הבחירות ובגדול".

סקר חדשות 13 של פרופ' קמיל פוקס מעלה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום (א'), הליכוד היתה המפלגה הגדולה בישראל עם 28 מנדטים.

מפלגת יש עתיד עם 20, מפלגת ימינה - 11, תקווה חדשה - 9, הרשימה המשותפת - 8, ישראל ביתנו - 7, יהדות התורה - 7, ש"ס - 6, הציונות הדתית - 6, מפלגת העבודה - 6, סיעת מרצ - 4, כחול לבן - 4, רע"ם - 4.

המפלגה הכלכלית של ירון זליכה לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.1 אחוזים.

בחלוקה לגושים: גוש תומכי נתניהו עם 47 מנדטים, רע"מ - 4, בנט - 11, גוש מפלגות המתנגדות לנתניהו - 58 מנדטים.

נתניהו: לא תהיה ממשלת מטבוחהכנס ירושלים

קמפיין הליכוד ביממה האחרונה מתמקד בניסיון לקחת קולות ממפלגת ימינה של נפתלי בנט. ראש הממשלה בנימין נתניהו שנאם היום בכנס ירושלים של העיתון בשבע אמר כי "הציונות הדתית בכל מקרה תלך איתנו, ללא כחל וסרק, בצלאל לא מגמגם ולא מהמהם".

"לבנט יהיה מקום ראוי ומכובד בממשלה שלנו, אבל לא תהיה איתו רוטציה. הרוטציה היחידה שיש לו היא עם לפיד. מי שמצביע לבנט מקבל את לפיד ראש ממשלה", טען נתניהו.

בכאן 11 דווח הערב כי משפחתו של ראש הממשלה פנתה באופן ישיר לבכירים בליכוד והנחתה - "לשתות את בנט" ולתקוף אותו.