הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמןצילום: לירון מולדובן

הרב חיים דרוקמן נועד אתמול (שלישי) עם יו"ר מפלגת הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ועם חברי הכנסת איילת שקד וניר אורבך ממפלגת ימינה.

על פי הדיווח בחדשות 12, נציגי ימינה ניסו לשכנע את סמוטריץ' לבוא לממשלת שינוי בלי מפלגת רעם אם לא תקום ממשלת ימין.

בימינה מרגישים שסמוטריץ' "לא מספק את הסחורה" ואין שום ממשלת 61 בצד הימני. בציונות הדתית מאשימים כי ימינה משחקת משחק כפול ולכן גדעון סער לא מסכים להגיע לממשלת ימין.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ הזהיר בצהריים ממה שהוא מכנה ''תרגיל ההונאה'' של ראשי מפלגת ימינה נפתלי בנט ואיילת שקד.

"בזמן שאתם ישבתם בממ"ד תחת אלפי רקטות ששוגרו על ידי חמאס בעזה, בזמן שמחינו כולנו דמעה למראה בתי הכנסת שנשרפו בערים המעורבות על ידי פורעים ערבים, בכל הזמן הזה נרקם תרגיל הונאה שטרם נראה כמותו. תרגיל הונאה שהתרגיל המסריח מחוויר לעומתו. ואני, כדרכי, אומר לכם כאן בקולי, באופן גלוי, לא בתדרוכים ולא בשם גורמים עלומים את מה שאתם העיתונאים מבינים כבר", אמר סמוטריץ'.

לטענתו, "נפתלי בנט ואיילת שקד הרדימו בשבועות האחרונים את מצביעי הימין, יצרו מצג שווא לפיו ממשלת השינוי ירדה מהפרק, אך בפועל המשיכו לעמול בשקט בשקט, תחת אש, להקים ממשלת שמאל עם תומכי הטרור הערבים. עבדו עליכם. עבדו עלינו. הם הבינו שלא ניתן ציבורית להצדיק הקמת ממשלה עם מי שלא מסוגלים לגנות פרעות ביהודים, תוך כדי שהפרעות האלה מתבצעות, ולכן חיכו לסיום המבצע כדי שנשכח.

''שימו לב, לא בנט ולא שקד לא אמרו בקולם ולו פעם אחת עד כה שהם לא יקימו ממשלה עם השמאל ועם תומכי הטרור. אתמול הבנתי למה. אמש שמעתי במפורש מאנשי ימינה שהם בדרך לממשלת שמאל עם ערבים''.

סמוטריץ' סיפר: ''הבוקר הם אפילו שלחו אלי שליחים והציעו הצעות מרחיקות לכת כדי שאסכים אני להיכנס איתם לממשלת שמאל, אציל אותם מעצמם, ואכשיר להם את השרץ. אני לא לעולם לא אמכור את ערכי. נקודה.

''אני לא רוצה לספר לכם סיפורים. אני רוצה להגיד את האמת הפשוטה, שאני זועק מעל כל במה מהבוקר שלמחרת הבחירות: כל עוד ממשלת השמאל על השולחן. אין שום סיכוי להקים ממשלה טובה לישראל, ממשלה לאומית. כל עוד נעשים מעשים להקמת ממשלת שמאל אף אחד מהשואפים אליה לא יצטרף לממשלת ימין. הם יעשו זאת רק בהיעדר חלופה וכדי למנוע בחירות''.

ח"כ סמוטריץ' טוען כי בנט יכנס מסיבת עיתונאים בימים הקרובים, ''ובה הוא יסביר שלאור 'העובדה' שלא ניתן להקים ממשלת ימין ״אין לו ברירה״ וכדי למנוע בחירות חמישיות הוא "נאלץ" להקים ממשלת שמאל בתמיכת הערבים תומכי הטרור, ולעמוד בראשה כמובן, ואף יקרא למפלגות החרדיות ולציונות הדתית להצטרף.

''בנט יספר לכם שהוא הרי הוריד מהפרק את ממשלת השמאל כבר לפני שבועיים, ולמרות זאת לא הצלחנו עדיין להרכיב ממשלת ימין. אבל האמת היא שאתם ואני חשבנו שממשלת השינוי ירדה מהפרק. המפלגות השותפות ידעו אחרת ופעלו אחרת. בנט פעל ופועל למעשה כל העת כדי להכשיל הקמת ממשלת ימין. בנט סיכם עם לפיד שהוא, לפיד, ינהל בשמו את המשא ומתן וישלים את ההסכמים, ואילו הוא, בנט, יבוא ברגע האחרון, כביכול מחוסר ברירה.

''חברות וחברים, בנט משקר. איילת משקרת. הסיבה היחידה שבגללה לא קמה ממשלת ימין כפי שהציבור מצפה שתקום- היא החתירה שלהם להקמת ממשלת שמאל.

''הניסיון הנואל, אחרי הפרעות האיומות שחווינו במדינת ישראל, לחזור שוב על החוצפה ולהאשים אותי במניעת הקמת ממשלה ימנית בשל סירובי להשען על תומכי הטרור, והבקשה החוזרת ממני לעשות זאת, הוא בלתי נתפס באפסיותו. לאן עוד תידרדרו?!

''היום, ברוך השם, כל בוחרי הימין ובראשם בוחרי הליכוד מבינים כבר שאסור להקים ממשלה שנשענת על חברי כנסת אנטי ציוניים, ששוללים את המדינה היהודית ומזדהים עם הגרועים שבאויביה. היחיד שעדין ״לא מבין״ את זה הוא נפתלי בנט''.

בסיום דבריו קרא סמוטריץ' לאנשי ימינה איילת שקד, ניר אורבך ועידית סילמן: ''אפשר וחובה להקים ממשלת ימין. דפי ההיסטוריה נכתבים בימים אלה. אתם תכריעו אם תהיו כתובים בהם כמי שהיו שותפים לתרגיל ההונאה הגדול ביותר שהיה כאן ושהוביל לאסון, או שתכתבו כמי שעצרו את ריצת האמוק המטורפת של בנט ותביאו להקמת ממשלת ימין''.