בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: Olivier FItoussi/Flash90

העיתונאי אלי ציפורי (מעריב, גלי ישראל) מתח ביקורת על יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' לאור התנגדותו להקמת ממשלת ימין בסיוע רע''מ ומנסור עבאס.

''סמוטריץ׳, תרגיע עם האגו והמניפסטים - אתה לא שונה במיוחד מבנט בעניינים הללו", כתב ציפורי בפייסבוק. ''גם אין לך ממש פתרונות, זולת סיסמאות של גבוהה גבוהה. לתשומת ליבך: באחד הסקרים יש רוב מוחץ בליכוד לשיתוף פעולה עם רע״מ''.

ציפורי הזכיר לסמוטריץ': ''אתה לא מנהיג הימין, אתה מנהיג של מפלגה בת 6 מנדטים בלבד (הרבה בזכות נתניהו) ובנט עם 7 מנדטים בלבד, שמדברים כאילו הם ראשי ממשלה ומנהיגים שקיבלו עשרות מנדטים. האגו של שניכם עוד ירסק את הימין. תירגעו''.

בחשבון הטוויטר שלו טען ציפורי כי ''בנט הוא מגלומן עם 7 מנדטים בלבד ובתשקורת עושים לו הנחות סלב - כדי לשמור על אופציית גוש אילוזיית השינוי והריפוי (אגב, אולי מספיק עם המושג הזה באולפנים). ואכן, יש עניין כזה של תקשורת הציונות הדתית, שחלקה בתקשורת הרבה יותר גדול מחלקה היחסי באוכלוסייה. והיא בעד בנט''.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יפגש עם יו"ר ימינה נפתלי בנט ביום חמישי בערב - בארבע עיניים, בעקבות המנדט שקיבל נתניהו להרכבת הממשלה.

מוקדם יותר התחייב ראש הממשלה בנימין נתניהו לעשות כל שביכולתו כדי להקים ממשלה, אחרי שקיבל את המנדט מהנשיא ראובן ריבלין.

כדי לעשות זאת, נתניהו אמר שהמפלגות נדרשות להפסיק להחרים שותפים פוטנציאליים. בחלק הסגור של ישיבת הסיעה הוא נשמע אופטימי ביחס לסיכוייו לגייס את מספר השותפים הנדרש. "המשימה הוטלה עליי בעקבות למעלה ממיליון מצביעי הליכוד שביססו את הליכוד כמפלגה הגדולה ביותר", פתח נתניהו.

"אעשה יחד אתכם כל מאמץ כדי להצדיק את בחירתם, להוציא את המדינה ממעגל הבחירות החוזרות והנשנות. לא ממשלת שיתוק, אלא ממשלת פעולה. כדי להקים אותה חייבים להפסיק עם חרמות ופסילות אישיות, אני רואה עצמי רואה ראש ממשלה של כולם", הוסיף.

צריכים להקים ממשלת ימין- זה רצון העםערוץ כנסת

יו"ר ימינה ושר הביטחון לשעבר נפתלי בנט מסר בצהריים הצהרה בעקבות החלטת הנשיא ריבלין להטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה.

בפתח דבריו אמר בנט: "במהלך הקמפיין סירבתי לשקר ונצמדתי לאמיתות שלנו, על אף שידעתי בזמן אמת שאנחנו נשלם - ומשלמים - מחיר אלקטורלי. ואני מסרב גם לשקר עכשיו. בכל הפעולות שלנו יש לנו מצפן אחד, חד וברור - מה שטוב לישראל''.

"ישראל צריכה שני דברים - ממשלה יציבה, ושהממשלה הזו תשקף את התפלגות הדעות בעם, כלומר נוטה ימינה. אפעל בכל כוחי למען ממשלה כזו".

''אני לא מכיר הרבה פוליטיקאים שעמדו מול האופציה הריאלית המיידית להיות ראש ממשלה ולא זינקו עליה. לי לא היתה דילמה. לא אוותר על ערכיי למען שום תפקיד'', אמר בנט.

"יש מי שחושבים שאוותר על עמדותיי כדי להקים ממשלה שנוטה שמאל. אני לא אוותר על האידיאולוגיה בעבור שום תפקיד שבעולם", הדגיש יו"ר ימינה. "יש כאלה שקוראים לעצמם ימין, שאין להם שום בעיה לגרור את מדינת ישראל לעוד מערכת בחירות נוראית, והכול בשם אידאלים נשגבים.

''בצד השני, יש אחרים שסבורים שבשם הרצון הטוב שלנו עלינו לגלות אחריות, להביא ליציבות, להקים ממשלה. הם חושבים שאני אוותר על עמדותיי הלאומיות כדי להקים ממשלה שמהותה שמאל שבראשה כביכול אעמוד. אלו ואלו טועים".

בנט התחייב: "בכל ממשלה שתקום, בלי קשר מי מרכיב אותה, אנחנו נוודא שהיא תייצג את כל האזרחים. ובאותה נשימה, אנחנו נעשה הכול ונהפוך כל אבן על מנת למנוע בחירות חמישיות".

ח"כ משה גפני, יו"ר סיעת יהדות התורה