הקורונה העלימה את הקטשופ בארה"ב

מחסור עצום בשקיות הקטשופ הפופולריות המצורפות למשלוחי האוכל. חברת "היינץ": העלייה בביקוש נגרמה עקב משלוחים רבים וטייק-אווי של מזון.

ניסן צור - ערוץ 7 , כ"ה בניסן תשפ"א

הקורונה העלימה את הקטשופ בארה"ב-ערוץ 7
קטשופ
צילום: ISTOCK

לבעיה הזו לא ציפו בארה"ב: מגיפת הקורונה והעובדה כי מסעדות רבות נסגרו לישיבה ופעלו רק באמצעות משלוחים, הביאה למחסור עצום בשקיות הקטשופ הפופולריות המצורפות למשלוחי האוכל.

הקטשופ נחשב לאחד הרטבים הפופולריים ביותר עבור אזרחי ארה"ב, ויצרניות הקטשופ נאבקות בימים אלו על מנת לספק את המחסור שנוצר בעקבות הביקוש האדיר.

חברת "היינץ", אחת מיצרניות הקטשופ הגדולות בעולם, הודיעה לסוכנות הידיעות AFP כי כבר "ביצעה התאמות בתהליכי הייצור שלה, אולם למרות זאת הביקוש עדיין גדול מההיצע. העלייה בביקוש נגרמה עקב משלוחים רבים וטייק-אווי של מזון".

בהודעת החברה נמסר כי נוספו שני קווי ייצור חדשים שיגדילו את כושר הייצור ב-25 אחוזים, על מנת לעמוד בביקוש העצום. על פי ה"וול סטריט ג'ורנל" הביקוש לקטשופ גרם לעלייה של 13 אחוזים במחיר הרוטב הפופולרי מאז חודש ינואר בשנה שעברה.

בעקבות המחסור, החלו מסעדות רבות בארה"ב להשתמש במותגים אחרים של קטשופ מלבד היינץ, שתפסה כמעט 70 אחוזים מנפח שוק הקטשופ בארה"ב, דבר שאינו תמיד מתקבל בברכה בקרב הסועדים האמריקאים הרגילים לקטשופ האהוב עליהם בעשרות השנים האחרונות. מסעדות רבות גם החלו להגביל את מספר שקיות הקטשופ אותן הן מעניקות ללקוחות המזמינים מזון.

סטפני מאטינגלי, מנהלת השיווק הראשית של רשת מסעדות המזון המהיר "לונג ג'ון סילבר", סיפרה כי עליית המחירים של הקטשופ עלתה לחברה חצי מיליון דולר נוספים. "כולם שם נאבקים על שקיות הקטשופ", סיפרה מאטינגלי