שלום יוחאי שרקי ז"ל
שלום יוחאי שרקי ז"לצילום: באדיבות המשפחה

שש שנים ימלאו היום (חמישי) לרצח שלום יוחאי שרקי הי"ד בפיגוע דריסה בצומת הגבעה הצרפתית בירושלים.

שלום היה מדריך של שכבת י"א בישיבת בני צבי בבית אל. אריאל קליין, שהיה חניך של שלום, תיאר את היום בו קיבלו את הבשורה המרה ואת דמותו של מדריכם הנערץ.

הפיגוע התרחש בערב יום השואה בשנת 2015, אך רק בבוקר נודע לחניכיו שמדובר בשלום. "קיבלנו את ההודעה בבוקר, אחרי התפילה", סיפר קליין לערוץ 7.

"לפני סוף התפילה יצאתי לארוחת בוקר עם עוד שלושה חברים", תיאר. "הכנו סנדוויצ'ים ואז נכנס לחדר האוכל חבר אחר ושאל אותנו אם שמענו את החדשות. יום לפני כן כבר שמענו שהיה פיגוע דריסה כלשהו, אז שאלנו אותו אם החדשות שהוא מדבר עליהם הם החדשות בקשר לפיגוע אתמול והוא ענה בפנים נפולות שכן. שאלנו אותו אם זה קרוב משפחה שלו, והוא ענה: לא, זה שלום".

"התגובה היחידה שיצאה לי מהפה הייתה 'לא מאמין לך, אבל בכל מקרה הרסת לי את התאבון'", הוסיף קליין. "יצאנו מחדר האוכל והתחלנו לחפש מה לעשות. לא רצינו ללכת לכיתה אז הסתובבנו משועממים, מלאים בציניות, עד הלוויה שהייתה אחרי הצהריים. בלוויה נסדקה הציניות שלי, התחלתי לבכות והתמלאתי בהלם ובזעזוע".

שלום שרקי עם חניכיו
שלום שרקי עם חניכיוצילום: אריאל קליין

קליין תיאר את דמותו המיוחדת של שלום, שהצליח לשלב רצינות בלתי מתפשרת עם ילדותיות מבורכת. "שלום היה מדריך מיוחד", אמר. "הוא פשוט באמת התנהג כמו ילד בגילנו; תחביבים משונים שבדרך כלל מעניינים ילדים בני 16 באמת עניינו אותו, הוא לקח קורסים בבניית חץ וקשת, לימד חבר'ה לעבד עורות, השמיע לכולם דיסקים של יהודה פוליקר בחדר".

"ובמקביל, הוא היה סופר רציני, זיהה צרכים וקשיים של תלמידים במהירות גדולה, ידע לטפל ולאבחן בצורה בלתי רגילה, והכל בחיוך מוגזם ומאור פנים באמת מיוחד, עם כינויים מוזרים שהוא המציא:
משוש חיי, רגל תותבת שלי, הפרח בגני, ששון ליבי", ציין.

שלום שרקי עם חניכיו
שלום שרקי עם חניכיוצילום: אריאל קליין

"ערב אחד שלום ראה את אחד החבר'ה הולך עם מכנסיים קצרים ונעליים", סיפר קליין. "הוא שאל אותו למה הוא עם נעליים ולא עם סנדלים, ואותו אחד אמר לו שהוא חייב סנדלים עם תחתית עור. יום אחרי זה שלום קנה לו סנדלים תנ"כיות שהוא קנה בשוק הערבי".

דמותו של שלום השאירה רושם רב על חניכיו. קליין אמר שהיה רוצה לקבל משלום קצת מהפתיחות שהייתה לו. "מה שהייתי רוצה לקבל מהדמות שלו יותר מכל הוא פתיחות, פתיחות לכל דבר, לא לשלול שום רעיון, שום אדם, לקבל את כולם איך שהם, ועדיין להיות עם עמוד שדרה, לדעת היטב במה אני מאמין ואיך אני רוצה לפעול בעולם".