הכביש המהיר מתל אביב לאיתמר

עצרנו בצד הדרך הנסללת בין תפוח לצומת יצהר, כדי לדבר ולהבין את ההשפעות האפשריות של התחבורה בשומרון על שוק הנדלן באזור.

בשיתוף 'לב ההר יזמות' , ז' באייר תשפ"א | עודכן: 13:29

עצרנו בצד הדרך הנסללת, על תוואי כביש לב השומרון שבין תפוח לצומת יצהר, כדי לדבר ולהבין את ההשפעות האפשריות של מיזמי התחבורה בשומרון על שוק הנדלן באזור.

בימים אלה נבנה באיתמר פרויקט מגורים חדש 'הבית באיתמר'. בחברת לב ההר הבונה את הפרויקט סיפרו לנו שבתוך חודשים ספורים נמכרו שם 7 בתים- חלקם לתושבי היישוב וחלקם, וכאן היינו חייבים לבא ולראות בעינינו, רוכשים מרחבי הארץ.

תהינו לעצמנו, מה גורם למשפחות מעין צורים, מגדלים וירושלים לבחור לגור באיתמר ולהיכן נעלמו החששות המלווים תמיד פרויקטים ביישובי עומק והחלטנו לרדת לשטח ולפגוש בעיניים את איתמר ואת הפרויקט.

נוצרה קליקה!

בכניסה לאיתמר התקשרנו ליונתן ביתן, מנכ"ל חברת לב ההר. ציפינו שייצא לקראתנו ויסייע לנו להגיע אליו. כבר בשלב הזה, הבנו שמשהו התקדם פה "תכתבו בוויז הבית באיתמר" הוא אמר כאילו מדובר בפרויקט במרכז תל אביב.

בעזרת וויז מצאנו את הפרויקט ונתקלנו בעבודות פיתוח מדהימות עם נוף עוצר נשימה כיאה לשומרון. יונתן גורם לנו קצת להלם כשהוא מספר לנו שהעבודות המבוצעות על ידי חברת 'בן פורת' שהם גם שותפים בפרויקט, החלו לפני חודשיים והם מתקדמים בקצב.

"מה אתם מתפלאים?" הוא אומר "בפרויקטים נוספים שלנו, כבר שלחנו ללקוחות הודעת הקדמה של כמעט חצי שנה במסירת הבתים"

חובבי האבק ורעש הבניה יכולים להתקע כאן שעות, אבל אנחנו הצענו בנימוס ליונתן למצוא לנו מקום שקט. לא חשבנו שנמצא את עצמנו במתחם עסקים מודרני ומתקדם "קליקה שומרון" מתחם עבודה משותף שנחנך לפני כשנה ומשרת בעלי עסקים מהאיזור. האבזור, העיצוב והוייב לא מביישים מתחמים כאלה באזורים נוספים בארץ.

מאיפה באתם?

קליקה מדהימה. אנחנו אומרים ליונתן. אבל אנשים לא עוברים דירה בשביל מתחם עבודה שיתופי. וגם לא בגלל שהם כתבו בוויז והוא לקח אותם.

"זה נכון" מאשר את דברינו יונתן "אבל יש פה עוד הרבה דברים ושירותים לתושבים ויש פה קהילה חמה, מגוונת בגיל ובסגנון חיים, יש פה חיבור לשומרון ולשורשים ואפשר לראות פה טרקטורים ברחובות שמשרים אוירה כפרית נעימה"

"ובכלל, איפה עוד אפשר למצוא בית כל כך גדול, צמוד קרקע במחיר כזה?"

אנחנו עדיין לא לגמרי מרוצים מהתשובה ומספרים ליונתן שעם כל הטוב הזה, די ברור לנו שהדרך הארוכה והעומס בחווארה הם מחסום בבחירת הבית.

יונתן מספר לנו על כביש לב השומרון- עוקף חווארה הנבנה בימים אלה. "אין ספק שהפרויקט הזה, יחד עם מיזמים נוספים שמדברים עליהם כמו רכבת לתפוח ועוד, מקרבים את יישובי גב ההר, מקצרים את הדרך והופכים את האזור הזה לאטקרציה כדאית"

החלטנו, אם אנחנו כבר כאן, לצאת לשטח ולהבין את המשמעות של הכביש החדש בצורה מקצועית.

קצת בירורים לפה, קצת התייעצויות לשם ויצרנו קשר עם ליאור זברג, יועץ השקעות נדל"ן תושב יצהר (היישוב עם המחלף הגדול בקרוב...), בן 29, נשוי ואב לארבעה. זברג עוסק בשמונה השנים האחרונות בנדלן בכלל וביו"ש בפרט ואף פרסם את הספר "לחשוב נדל"ן"

זברג מספר לנו שכבר היום ניתן לראות את השינוי ביישובי גב ההר. "משפחות מגיעות למגורים באזור לא רק בשל רקע מקדים של לימודים או משפחה באזור. כבר לא צריך להיות 'חלוץ לפני המחנה' ואנשים בוחרים לבא ולגור כאן בשל איכות החיים במקום או בשל כדאיות העסקה"

אם מדברים על כדאיות, מה לדעתך תהיה ההשפעה של עוקף חווארה על הנדל"ן באזור?

"לא צריך לנחש. אפשר ללכת ולראות בעיניים את ההשפעה של עורקי תחבורה מודרניים על אזורים נוספים בשומרון או בארץ כולה. הדוגמא הכי קלאסית זו חריש שעוד לפני שחוברה לכביש 6 היא אטקרציה נדלנית ואחרי החיבור, כנראה תקפיץ את הביקוש וממילא את המחירים. וכאן בשומרון אפשר לראות את 'עוקף נבי אליאס' ששינה לחלוטין את חווית הנסיעה מקרני שומרון לכפר סבא וממילא קירב את האזור שם פיסית ומנטלית"

מנטלית?

בהחלט. אחת הסיבות לסלילת הכבישים היא בטחונית. נסיעה בכפרים עמוסים ברכבים ופקוקים היא לא בטיחותית. אבל יש לזה צורך קיומי נוסף של חווית נסיעה- כביש מודרני, 4 מסלולים, מחלפים, נסיעה רציפה, מוארת. משחררת אותנו מההרגשה שאני גר בקצה. כלומר זה גם חסכון בזמן אבל גם חוויה אחרת. שאני כבר לא נמצא בקצה.

תחנה אחרונה: המבורגר בצומת תפוח

לפני שאנחנו יוצאים מאזור גב ההר אנחנו עוצרים במקום שבו אמורה להיות התחנה האחרונה של קו הרכבת תל אביב- תפוח. עד שתגיע הרכבת, שלאחרונה זכתה להבטחות משרת התחבורה, אנחנו יושבים להמבורגר טעים ומשביע תוצרת הרי השומרון. הצבא צועד על קיבתו. וגם אנחנו.

מתעניינים בישוב? לחצו כאן