קטע מתוך ההרצאה: "המדריך לעבודה נכונה עם מתווכי דירות"

הערב השישי בכנס הנדל"ן של ערוץ 7, בו משתתפים כמעט אלף בני אדם מהארץ ומהעולם, התקיים אתמול (רביעי). אירוע הסיום יתקיים ביום שני הקרוב, כאשר עד אז ניתן יהיה לצפות באתר הכנס בכל ההדרכות ששודרו אתמול.

להרשמה לכנס לחצו כאן

ביום רביעי התארח בכנס מיכאל דביר – הבעלים של חברת "דביר נכסים" שפועלת בבאר שבע. דביר העניק למשתתפי הכנס סקירה מקיפה, עקרונות וטיפים על כל מה שקשור בהתנהלות מול מתווך.

את ההדרכה פתח דביר בהתייחסות לשאלה – האם ניתן לסמוך על מתווכים? האם נקודת המוצא צריכה להיות שהמתווך הינו אדם נאמן שאפשר לסמוך עליו עד שיוכח אחרת, או אולי יש להניח שהמתווך הוא נוכל כל עוד לא הוכח אחרת? את התשובה המעניינת יחד עם סיפור אישי מדביר תוכלו לשמוע באתר הכנס.

בהמשך, דביר שיתף במספר עקרונות לבחירת מתווך. ראשית, יש לערוך בירור כללי ולקבל חוות דעת על המתווך, איך הייתה העבודה איתו, ומהי ההתרשמות לגבי אמינותו ומקצועיותו. ניתן לעשות דרך חברים, אתרי אינטרנט, שיחה עם המתווך וכיוצא באלו. שנית, חשוב שהמתווך יהיה אדם שהתיווך הוא המקצוע שלו. קיימים לא מעט אנשים שעוסקים בעיסוק מרכזי אחר, ובנוסף לכך הם עוסקים מהצד בתיווך דירות. בדרך כלל, מתווכים כאלו אינם בעלי הניסיון והידע המספיקים כדי להביא את הרוכש לעיסקה מוצלחת עבורו.

עיקרון נוסף בבחירת מתווך הוא שהמתווך יגור בעיר ההשקעה, ויחיה את השטח. לפעמים מלווה הנדל"ן הוא אדם מאוד ישר ונחמד, אך הוא עצמו מסתמך על המתווכים בשטח, ולכן לא ניתן להסתמך רק עליו. כמו כן, חשוב להתרשם שהמתווך הוא אכן בעל ניסיון וידע מקצועי תוך התמצאות בפרטים. לסיום מדגיש דביר שחשוב לשמור על קשר ישיר עם המתווך שמציע את הדירות, ולא להסתמך רק על יועצי נדל"ן שיכולים להיות אנשים נהדרים וטובים, אבל הם לא בהכרח מודעים לכל ההיבטים הקיימים בשטח.

בהמשך ההדרכה שיתף דביר במספר דגשים לעבודה עם מתווכים: לוודא את הנתונים עליהם מדווח המתווך, להעלות הסכמים על הכתב, לא להחליט החלטות תוך תחושת לחץ, להיות כנה עם המתווך, ובנוסף לדון לכף זכות – לתת תחושת אמון והליכה ביחד.

לסיום פירט דביר מספר יתרונות שבעבודה יחד עם מתווך או יועץ, זאת בתנאי שנוקטים בזהירות המתאימה ובנוסף לא מוותרים על האחריות האישית על העיסקה. מתווך טוב מכיר את האזור היטב, הוא יכול למקד את הרוכש במציאת השקעה מתאימה, לעזור במשא ומתן מול המוכר ולסייע בביצוע העיסקה לצאת לפועל. כמו כן, מתווכים רבים יכולים גם לסייע בניהול ובאחזקת הנכס.

הדרכתו של דביר עדיין זמינה בדף הכנס. כאמור בתחילת הכתבה, שימו לב שערב הסיום של הכנס נדחה מהיום ליום שני הקרוב כך שכיום לא ישודרו הדרכות חדשות.

להתייעצות אישית עם מיכאל ניתן ללחוץ כאן