ידידיה פוגל, יהונתן חברוני ז"ל
ידידיה פוגל, יהונתן חברוני ז"לצילום: ישיבת רמת גן, באדיבות המשפחה

בין 45 ההרוגים באסון הנורא במירון בליל ל"ג בעומר, ישנם שניים מבני הציונות הדתית שנקטפו בדמי ימיהם.

ידידיה פוגל בן 22 משכונת קרית משה בירושלים, היה תלמיד בישיבת ההסדר רמת גן בראשות הרב יהושע שפירא. חבריו מתארים אותו כחבר אהוב.

הרב שפירא הזמין את כל תלמידי הישיבה שמרגישים בכך צורך לשבות עימו את השבת בישבה "מתוך דיבוק חברים. "אחרי שעות שכולנו כאיש אחד בלב אחד עמדנו דרוכים לדרוש את שלום חברנו אנו נאלצים להודיע בכאב עמוק על פטירתו של אהובנו ידידה פוגל ז"ל", נמסר בהודעת הישיבה ביום שישי.

"מזמינים את כולנו לשבות יחד בשבת קודש בדיבוק חברים עם הרב יהושע והצוות. כמובן שמי שנכון לו חיק המשפחה התומכת אז זה בהחלט אפשרי", נאמר.

יהונתן חברוני, בן 27 מגבעת שמואל, למד בבית המדרש בגבעת שמואל בו התקבלה בתדהמה הבשורה הקשה בדבר מותו. הוא היה נשוי ולו שלוש בנות. בנותיו הן בנות שש, ארבע ועוד בת בת שנתיים.

הוא נטמן בערב שבת (שישי) בבית העלמין סגולה פתח תקווה כשליוו אותו משפחתו וחבריו. חברו ברל'ה קרומבי הספיד אותו: ‏"אח יקר ואהוב. יהונתן חברוני זצ"ל שרק רצה להתפלל אצל רבי שמעון. הכרתי באופן אישי. אברך נפלא וקסום. אלוהים לוקח את הטובים ביותר. לא נתפס".

הוא היה תלמידו של הרב ראובן ששון שתיאר אותו כאישיות אצילה. "בכי תמרורים על אצילות עדינות והארת פנים שלא ראיתי כמותה אלא אצל צדיקים וזקנים", אמר הרב ששון.

לסיוע ועזרה למשפחות האסון לחצו כאן

דניאל מוריס
דניאל מוריסצילום: שעלבים

בקרית חינוך שעלבים אבלים, כואבים ובוכים על פטירתו של דניאל (דוני) מוריס, בן 19 תלמיד שיעור א' במסלול בני חו''ל בקרית חינוך, שנפטר באסון הנורא במירון הלילה. הוא ייטמן ביום ראשון בשעה 20:30 במסע הלוויה שיצא מישיבת ההסדר שעלבים.

צוות הקריה ניסה לאתר את דניאל בין בתי החולים, עד שההודעה הנוראה על פטירתו הגיעה.

"דניאל, תלמיד מקסים, שקדן ואהוב על חבריו, היה בעל חוש הומור ושמחת חיים מתפרצת. דניאל היה בעל מידות ונעים הליכות, שאהב מאוד ללמוד תורה. הוא הגיע לישראל מניו ג'רזי בכדי ללמוד תורה בארץ ישראל.

''בית שעלבים מחבק את משפחת מוריס האבלים ונמצא בקשר עם הוריו, משפחתו ורב הקהילה שקיבלו את הבשורה המרה. צוות קרית חינוך עוטף את חבריו של דניאל ואת התלמידים ההמומים ונמצא בקשר עם גורמי מקצוע לקבלת ליווי צמוד", נמסר.