אביגדור חיות שנפצע באסון במירון יצא מבית החולים כדי להשתתף בהלווית בנו ידידיה משה ז"ל בן ה-13 שמצא את מותו באסון הכבד.

''ידידיה, אנחנו נהיה חזקים ונמשיך, אתה לא נפרד מאיתנו לעולם", ספד האב. ''עוד הלילה גם אני וגם אמא רכשנו חלקות לידך. אנחנו לא נפרדים, או שניפגש אחרי 120 או שניפגש אחרי תחיית המתים בקרוב.

''בינתיים שלחנו אותך שגריר למעלה, תכיר שם את האחות שלך שנפטרה מיד בלידה. תכיר את כל הרבנים והצדיקים שדברת עליהם, הלוואי שנזכה להגיע לעשירית מהדרגה שלך'', הוסיף אביגדור כשהוא יושב על מיטת האמבולנס.

בהר המנוחות בירושלים הובא אמש למנוחות ידידיה אשר פוגל בן 22 משכונת קרית משה בירושלים שנהרג באסון במירון.

ידידיה היה תלמיד בישיבת ההסדר רמת גן בראשות הרב יהושע שפירא שספד לו בדמעות. "היית אש להבת שלהבת בחייך. היית אש להבה בחייך ועלית בסערה השמיימה. היית מבקש כמו להבה, מחפש אחיזה מסודרת בעולם הזה, אבל שואף לעלות למעלה".

הרב שפירא מירר בבכי והוסיף, "עלית בסערה לשמיים עם עוד 44 מבקשי ה' ואין מי מאיתנו שיודע על מה אותם מ"ה צדיקים נלקחו. אנחנו מתפללים שהאש שלכם ושלך ידידיה תאיר לנו, תחמם את הלבבות, תהפוך עולמות".

אחיו של ידידיה, צבי יהודה דרור, סיפר על הדמות המיוחדת: "היית אח מיוחד, בן כל כך אהוב לאבא ואמא. היית דבק ברבניך ודבק בצדיקים. תן לנו עוד מידידיה. תן לעם ישראל עוד מהידידות שלו. תן לנו את ידידיה בליבנו".

לסיוע ועזרה למשפחות האסון לוועד הרבנים לחצו כאן

לסיוע ועזרה למשפחות האסון לקופת העיר לחצו כאן

גם רבה הראשי של ירושלים הרב אריה שטרן ספד לפוגל. "מי שמכיר קצת את ידידיה, הרי כל ראשו ומחשבותיו היו בדברים של קדושה. כחלק מכך הוא היה במירון. למרות המשברים שעבר בשנים קודמות עם אמו ע"ה, הוא התגבר והתחזק. היה בתקופה טובה של לימוד תורה והוא יוצא מהעולם בקדושה ובטהרה כשכולו מלא בתורה".

הרב בן ציון אלגאזי, ראש הישיבה ברמת גן, ספד גם הוא לתלמידו. "הוא היה פלא פלאים. כולו אהבה ושמחה, מחויך. אנחנו לא מצליחים להשיג בכוחות הדלים שלנו את הדבר הנורא הזה שבחור רק רצה דבקות וקדושה. ראיתי אותו, באיזה דבקות הוא עשה הכנות למירון. הסתלקותו היא בלתי נתפסת לחלוטין.

ברחבי הארץ הובאו במהלך מוצאי השבת עוד הרוגים מהאסון למנוחות.

חיים ראק והרב ישראל אנקווה ז"ל נטמנו בבית העלמין בבית שמש.

הנער ידידיה חיות ז"ל הובא למנוחות בבית העלמין בבני ברק.

יהודה יוסף לוי וישי מועלם ז"ל נטמנו בבית העלמין 'תל רגב'.