כך נראתה השבת שאחרי ההלוויה של יהודהישיבת איתמר

לאחר הלווייתו של יהודה גואטה הי"ד שנרצח בפיגוע בצומת תפוח, התכנסו תלמידי ישיבת איתמר, ביחד עם בוגרי הישיבה ותושבי היישוב לשבת של חיזוק ודיבוק ביחד עם הרב שמואל אליהו.

הרב אברהם כספי, ר"מ בישיבת איתמר שיתף בתחושות בעקבות השבת המיוחדת.

"כבר במהלך הנסיעה לבית העלמין התקשרנו לרב שמואל וביקשנו ממנו שיצטרף אלינו לשבת", מספר הרב כספי. "הבנו שצפויה לנו שבת מאתגרת בגלל הקרבה ללוויה. ביקשנו גם מבוגרי הישיבה ותושבי היישוב להצטרף ובאמת הייתה היענות אדירה. בית המדרש היה מלא וגדוש וכולם פרצו בשירים ובדיבוק חברים שחיזק את כולנו".

בואו לסייע לישיבת איתמר להמשיך בדרכו של יהודה גואטה הי"ד

על התחושות במהלך השבת מספר הרב כספי: "התחושות במהלך השבת היו מורכבות. מצד אחד צער מאוד גדול, תחושה של אובדן משמעותי של תלמיד שהיה חרוץ, מתוק ונעים. יחד עם זאת תחושה שאנחנו לא רוצים לתת פרס לאויבים שלנו, אלה רוצים להמשיך קדימה ולא לוותר, תוך ידיעה שזה מה שיהודה היה רוצה שנעשה, ולא חלילה נעצור ונשבר. זה היה המסר המרכזי שעבר לאורך שבת – יש לנו כוחות, אנחנו מסוגלים וממשיכים".

"במהלך השבת הרב שמואל אליהו חיזק את התלמידים", ממשיך הרב כספי. "הרב שמואל ציין שהוא מרגיש שהוא נמצא בגן עדן – לנשום את האוויר בהרי השומרון זה גן עדן, לראות את הנוף של איתמר זה גן עדן, לראות תלמידים שיושבים ועוסקים בתורה זה גן עדן. הרב הזכיר שצריך לזכור שבגן עדן יש גם נחש, הנחש הזה לפעמים יכול לפגוע, והוא פגע בנו. אם נזכור שזה רק נחש והכל מסביב זה גן עדן, נדע להתגבר על הנחש. אבל אם אנחנו לא נזכור את זה, אנחנו חליליה יכולים להתמקד רק בו. הרב בדרכו הייחודית בירך אותנו שנמשיך לגדול בתורה ונמשיך לאהוב את התורה וליישב את השומרון".

כך נראתה השבת שאחרי ההלוויה של יהודה גואטה בישיבת איתמר

צילום: ישיבת איתמר

למרות השבת המרוממת, מתאר הרב כספי התמודדות וקושי שחווים תלמידי הישיבה. "יש עדיין התמודדות לא פשוטה, התלמידים ואנחנו נמצאים בתוך הזמן שחז"ל הגדירו – "שלושה ימים לבכי". יש עדיין נוכחות לבכי מידי פעם, רואים תלמידים שנשברים וזה קשה. אבל זה קושי שלא שובר אותנו ואנחנו נתקדם ממנו. השבת המשותפת עזרה לנו להתחזק כישיבה, ונתנה לתלמידים להרים את הראש ולקחת אוויר".

בואו לסייע לישיבת איתמר להמשיך בדרכו של יהודה גואטה הי"ד

על דמותו הייחודית של יהודה הי"ד מספר הרב כספי: "יהודה זה תום וטוהר ואצילות. תלמיד שבא לבנות את עצמו בפתיחות עצומה, עם יכולת בלתי רגילה. יסודיות, רצינות וכנות נפשית שמיוחדת מאוד. רואים שהוא הגיע ממשפחה שיראת שמים וקודש זה היסודות שהוא גדל עליהם. הוא עסק בבירור התהליכים שלו. יש לו קלסרים ומחברות שהוא קבע בהם לעצמו שאיפות רוחניות וגם את כל מה שהוא למד הוא סיכם וסידר. את הכל יהודה עשה בשקט, בענווה מתוך עולם כנה ואמיתי שרוצה רק להתקדם ולהתרומם".

בימים אלה יוצאת ישיבת איתמר למבצע התרמה דווקא בימי השבעה על תלמידנו האהוב יהודה גואטה הי"ד, שנרצח בידי בן עוולה בפיגוע בצומת תפוח. אנו רוצים להגביר ולחזק את דרכנו אותה ביקשו אויבינו לגדוע.

בואו לסייע לישיבת איתמר להמשיך בדרכו של יהודה גואטה הי"ד