זירת האסון בגבעת זאב
זירת האסון בגבעת זאבצילום: תיעוד מבצעי כב"ה מחוז יו״ש

כלת פרס ישראל ו''אם הבנים'' מרים פרץ הגיבה בכאב לאסון קריסת הטריבונה בגבעת זאב, בו נהרגו מאיר גלויברמן בן ה-13 ומרדכי בנימין רובינשטיין בן ה-23.

''עם צאת החג התבשרתי על האירוע הנורא שהתרחש בבית הכנסת הסמוך לביתי, בגבעת זאב", אמרה פרץ. ''את קולות המתפללים בבית הכנסת אני מכירה היטב, ושירת התפילה של קהילת קרלין מהדהדת בחלוני מדי יום שישי.

''תושבי גבעת זאב, חילונים ודתיים מזרמים שונים, למדו לחיות זה לצד זה על אף השוני, ולתת לכל אחד את המרחב לחיות על פי צו ליבו''.

מרים פרת הוסיפה: ''כואב לי על האירוע הנורא, אובדן חיים שהיה יכול להימנע. מתפללת לשלומם של הפצועים ולבשורות טובות''.

כאמור, מאיר גלויברמן בן ה-13 ומרדכי בנימין רובינשטיין בן ה-23 הם ההרוגים בקריסת הטריבונה בגבעת זאב. כ-219 בני אדם נפצעו באסון שאירע אמש, לאחר שטריבונה שהוצבה בבית הכנסת קרלין ביישוב גבעת זאב שמצפון לירושלים קרסה במהלך התפילות.

כפי הנראה, הטריבונה שקרסה בבית הכנסת הוקמה באופן ארעי לצורך חגיגות שבועות. בעת קריסת הטריבונה שהו במקום מאות בני אדם.

ראש המועצה יוסי אברהמי אמר כי "המועצה פנתה לכל הגורמים והתריעה בנושא הזה. סגרנו עם שלטים שאומרים שהאתר פה מסוכן ומבחינת המועצה אי אפשר להיכנס ולקיים פה את האירוע. לצערי לא קיבלנו סיוע מהמשטרה. במשטרה אמרו שהם מסירים אחריות, יש לנו את זה בכתובים".

חסידות קרלין הגיבה "על פי הנראה מדובר בכשל נקודתי חמור בבניית הטריבונה. חסידות קרלין, תפעל בשקיפות ובאחריות בשת״פ גורמי הרשויות הבודקים את האירוע הקשה. סומכים על אנשי אכיפת החוק והגורמים הרלוונטים שיבחנו את האירוע לעומק וכנדרש. החסידות תסייע ככל הנדרש להגיע למיצוי וחקר האמת".