הרב חגי לונדין
הרב חגי לונדיןצילום: ללא

מכיוון שאיני פוליטיקאי איני יודע כיצד בדיוק תסתיים התסבוכת הפוליטית הנוכחית, אולם יש פה הזדמנות אדירה ללימוד מוסרי, מה מניע אדם בהחלטות חייו?

בפרשת שלח-לך שנקרא בשבת הקרובה, נאמר שהמרגלים הלכו "לתור את הארץ". המינוח "לתור" נמצא גם בסוף הפרשה ביחס לפרשיית ציצית: " ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אשר אתם זונים אחריהם". חז"ל מסבירים שהמרגלים אמנם עשו את שליחותם המודיעינית, אולם הם 'תרו אחרי לבבם' - המניע היה אישי ולכל גם נכשלו בתפקידם. 
לעומתם ישנו ביטוי מופלא של הלל הזקן: "למקום שאני אוהב, שם רגלי מוליכות אותי" (סוכה נג, א)- ישנם כאלה שהאהבה והערכים שהם מאמינים בהם מובילות את רגליהם; ולכן גם מגיעים בסופו של דבר למקום שהם אוהבים.

מצבים ציבוריים כדוגמת אלו שאנו מצויים בהם יכולים להעמיד לכל אחד מראה מול עצמו - מה מניע את חייו? איפה הלב שלו נמצא? האם הוא היה עומד בניסיון?

כל אחד ואחת מאיתנו יעמוד בבא היום לפני אבינו שבשמים 
ושם יצטרך לענות  על השאלה הזו. יש אנשים שצריכים כבר כעת להכריע איפה הלב שלהם נמצא.

אבל דבר אחד בטוח- "נצח ישראל לא ישקר ולא ינחם כי לא אדם הוא להנחם". גם הממשלה הבעייתית ביותר לא תעצור את הצמיחה של עם ישראל, הן פיסית והן רוחנית. מדינת ישראל היא אימפריה, והציבור הרחב דוהר למסורתיות יותר ויותר. תפקידנו כעת בעולם הוא לעשות כמיטב יכולתנו להשתתף עם מי שאמר והיה העולם.

הרע יעבור
הטוב יתגבר
בעזרת ה'.