הריקודגלים
הריקודגליםצילום: גילי יערי, פלאש 90

משטרת ישראל זימנה את מארגני מצעד הדגלים לדיון שיתקיים היום (שני) בדבר מסלול המצעד שייערך ביום חמישי בערב.

המשטרה מעוניינת לשנות את מתווה המצעד כך שלא יעבור בשער שכם. מארגני המצעד הדגישו כי אין בכוונתם להסכים למסלול חלופי שלא יעבור בעיר העתיקה.

"לא נסכים למסלול חלופי מחוץ לעיר העתיקה", נמסר לערוץ 7 ממארגני המצעד. "יש פה לצערנו תעודת עניות למשטרת ישראל המנסה למנוע מצעד דגלים בעיר הבירה בגלל איומי חמאס, שיקולים פוליטיים ולחץ תקשורתי".

אתמול הדגישו מארגני המצעד כי הוא איננו אירוע פוליטי. "מצעד הדגלים מטרתו היא לאחד את עם ישראל ולחזק את רוחו לאחר האירועים הקשים שעברנו ולאחר הפסקת הריקודגלים ביום ירושלים בעקבות איומי הטרור", נמסר.

"המצעד מתקיים תוך אחדות גדולה של ארגונים וגופים רבים ואינו אירוע פוליטי אלא ערכי, אידיאולוגי וחינוכי. האירוע מתואם עם משטרת ישראל וכוחות הביטחון ויתקיים רק לאחר אישורם המלא ועל פי הנחיותיהם", הדגישו.

"אנו נמשיך את הרוח של מצעד הדגלים בחיזוק ריבונותה של מדינת ישראל בירושלים בדרך ממלכתית ומאחדת. אנו קוראים לכל מי שאהבת ישראל וירושלים זורמת בעורקיו להצטרף אלינו בראש מורם עם דגלי ישראל לשיר ולרקוד לארץ ציון וירושלים", כך מארגני המצעד.

כפי שפורסם, שר הביטחון בני גנץ קיים במוצאי שבת הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה, מפקד פקמ"ז, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי ביטחון נוספים.

גנץ ידרוש שלא לקיים השבוע מצעד דגלים בירושלים במתווה שיצריך מאמץ ביטחוני מיוחד ויכול לפגוע בסדר הציבורי ובתהליכים המדיניים המתקיימים. "יש חובה להתנהל ברגישות מדינית, ביטחונית ואזרחית", אמר.

בתוך כך, במשטרה עדיין לא הוכרע אם לאשר את צעדת הריקודגלים המתוכננת ליום חמישי ביוזמתם של מספר ארגונים ותנועות נוער. מזכ"ל תנועת הנוער עזרא, שאול דה מלאך, מתקשה להבין את הסערה שמחוללת צעידה מדוגללת בלב בירת ישראל.

"מדובר ברצון שלנו לצעוד בירושלים ולהניף את הדגל. לא הצלחנו לעשות את זה בירושלים מפאת הנסיבות ובהזדמנות הראשונה שמאפשרת לנו אנחנו רוצים להניף חזרה את הדגל", אומר דה-מלאך על הסיבות שהובילו לתכנון המצעד המחודש.