אביתר
אביתרצילום: יהונתן גוטליב

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש משר הביטחון בני גנץ להמתין עם פינוי המאחז ''אביתר'' בשומרון עד להשבעת הממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד.

גורמים בהתיישבות טוענים שנתניהו מבקש לעכב את הריסת היישוב החדש כדי שלא תירשם 'לחובתו' בימים האחרונים של כהונתו כראש הממשלה.

נתניהו מעדיף להעביר את החלטה לידיו של ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט, שלפי הערכות לא ימהר להורות על הריסת ''אביתר'', ינסה להסדיר את המקום או ימצא פתרון לעשרות המשפחות שעברו להתגורר ביישוב החדש הסמוך לצומת תפוח.

בתחילת השבוע הוטל ''צו תיחום'' על היישוב, שנחתם על ידי אלוף פיקוד המרכז. הצו מונע הכנסת חומרי בניין והוא בתוקף עד ליום שני. החל מיום שני לא יכנס איש לתחום היישוב ולא ישהה בו ואף מי ששוהה בו יחויב בעזיבה עם חפציו. כמו כן לא יתאפשר להכניס רכוש או להיכנס פיזית למקום לאחר מכן.

יוסי דגן באביתר: אובססיה של הדרג הפוליטי להרוס את היישוב

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן העביר את לשכתו לישוב אביתר שהוקם לפני כארבעה שבועות. את פגישת העבודה הראשונה קיים דגן עם ח"כ משה ארבל מש"ס שהגיע לחזק את הישוב ואף השתתף יחד עם ראש מועצת שומרון בקביעת המזוזה בפתח הלשכה.

הישוב אביתר הוקם מיד לאחר רצח אביתר בורובסקי בפיגוע דקירה בצומת תפוח לפני 8 שנים, ובנייתו חודשה לפני כחודש לאחר רצח יהודה גואטה בפיגוע הירי בצומת תפוח. במקום נסללו כבישים והוקמו פעוטון, בית מדרש, תשתיות מים, חשמל ואינטרנט ומתגוררות בו לא פחות מ-47 משפחות.