אפשר לבנות תוך יום?
אפשר לבנות תוך יום?צילום: iStock

אנחנו כבר התרגלנו לעובדה שאצל הסינים הכל יכול לקרות, אבל השבוע סרטון של חברת בנייה סינית הצליח לשבור את הרשת. בסרטון ניתן לראות כיצד חברת הבנייה מצליחה לבנות בניין שלם בן עשר קומות תוך 28 שעות בלבד.

חברת הבנייה Broad Group שפרסמה את הסרטון, הסבירה כי היא משתמשת בשיטת בנייה ייחודית שפיתחה בשנים האחרונות. בדומה לדרך שבה מייצרים היום רכבים, החברה מייצרת את כל חלקי הבניין בתוך המפעל ורק לאחר מכן מחברת אותם במהירות בשטח המיועד לבנייה בשביל ליצור את הבניין.

לדברי החברה, למרות שיטת הבנייה המהירה, הבניין יציב ויכול לשרוד גם רעידות אדמה. כל קומה בבניין נבנתה בנפרד בתוך המפעל ופועלי הבניין רק הרימו את החלקים בעזרת מנוף וחיברו אותם אחד לשני. לאחר שהבניין הושלם, הפועלים חיברו אותו לחשמל ומים ואף ריהטו אותו בשביל הדיירים החדשים. מלבד הבנייה המהירה של הבניין, החברה הוסיפה כי ניתן גם להעביר אותו למקום אחר במהירות, ויהיה קל יותר להזיז אותו מהדרך בה מזיזים בניינים כיום.

בשנים האחרונות מתחילות להתפתח שיטות בנייה חדשות שעשויות לזרז את תהליכי הבנייה המסורתיים. שנה שעברה פורסם כי חברת Apis Cor הצליחה להדפיס בניין בהדפסה תלת מימדית בעזרת שלושה פועלים ושלוש שבועות בלבד.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בצעירים בערוץ 7- המקום בשבילכם!