יוני הישראלי, יו"ר ועד הישוב הר ברכה שבשומרון, מתארח באולפן ערוץ 7 ומספר על התמורות הדרמטיות שחלו בישוב במרוצת השנים האחרונות.

הישוב, מספר הישראלי, כבר מזמן אינו ישוב קטן וכיום הוא מונה כ-3,000 נפש והוא מתוכנן לממדים עירוניים, "שלב אחרי שלב אנחנו מתקדמים לכיוון הזה".

איך קרה השינוי? "הישוב הר ברכה נחשב לאופציה רלוונטית לכל משפחה דתית שמחפשת את מקומה בהתיישבות. זו אופציה שכדאי לבדוק אותה וזה מה שקורה היום. משנה לשנה קצב הקליטה והגעת המשפחות לישוב הולך ותופס תאוצה ואנחנו רואים ברכה עצומה בתהליך הזה. לישוב יש הרבה מה להציע וכבר לא מדובר בישוב קצה. יש בישוב כמעט את כל המענים הנדרשים".

לפרטים על פרויקט צורים בהר ברכה לחצו כאן

הגופים המתכננים את הישוב לטווח רחוק רואים חשיבות גדולה בעורק התחבורתי המוביל אל הישוב ואכן בתוך שנתיים ייסלל כביש עוקף חווארה ובו ארבעה נתיבים שיחברו את הישוב לצומת תפוח ומשם כביש 5 עד לאזור המרכז. עוד הוא מספר על תשתית רכבת המתוכננת גם היא בימים אלה לחיבור למטרופולין דן מהמסוף הענק ההולך ומוקם בצומת רחלים.

הישראלי מציע לכל מי שבוחן את הדברים גם בעין נדל"נית להבין את הפוטנציאל שבישוב. על האתגר שבשמירה על קהילתיות גם בישוב בעל מגמות עירוניות, אומר הישראלי כי על אף הגידול המואץ והשיווק המהיר בישוב נמשכת החשיבה המתמדת על האספקטים הקהילתיים. הדברים באים לידי ביטוי בחשיבה על פעילות הנוער והילדים לצד פעילות למבוגרים באופן חסר תקדים. "אנחנו חושבים כבר בראש כמו מועצה מקומית, עם מתנ"ס מקומי עם היקף פעילות ענק וליווי של משפחות שמגיעות, וועדות בתחומי החסד החינוך והתרבות ועוד, "וכאשר נהיה עיר יהיו תתי קהילות ומנהלים קהילתיים. זה אתגר שאנחנו עומדים בו".

בדבריו מציין הישראלי את מגוון השירותים שבעבר לא היו בישוב והיום קיימים בו. בין השאר הוא מזכיר את מוסדות החינוך כבתי ספר לבנים ולבנות, ישיבה, אולפנה, ישיבה תיכונית, גנים, מעון. כך גם מרכז מסחרי וקאנטרי שנמצא בשלבי תחילת הקמה ובו יהיו בריכה, מתקני כושר, מסעדה ועוד.

פרויקט הבניה הנמצא כעת על השולחן הוא פרויקט 'צורים ג' ' המורכב משדרת בניינים בעלי 6 ו-7 קומות בפיתוח מתקדם וצמידות לגני שעשועים. הדירות במיזם מתפרסות על פני 130 מטר ו-160 מטר ויש גם דירות של 200 מטר. ישנם פנטהאוזים, דירות גן, כאשר לכל הדירות מרפסות סוכה וגם בתחום המחירים מבטיח הישראלי מהפכה:

"אנחנו רוצים שהדור הצעיר יוכל לגור ליד ההורים שלו. לכן פיתחנו מתווה יזמי, 'קבוצת בניה', בונים יחד עם כללים ברורים את הפרויקט וכך מצמצמים את הרווח היזמי ומצליחים להגיע למחירי עלות חסרי תקדים. בתים מתחילים ב680 אלף שקלים והלאה".

הישראלי מציין כי במתווה בניה זה מתנהל הישוב כבר כעשרים שנה והדבר מוכיח את עצמו כמתכון מצליח להורדת שומני המחירים בדיור, ולמעשה זהו המקור המוביל למהפכת המחירים לצד שמירה על איכות הבתים. בישוב, הוא מספר, יש גם מי שמתנדב לארגן את הניהול היזמי עבור מי שאינו מבין בתחום והתוצאות נראות בשטח.

להערכתו של הישראלי בתוך שנים אחדות תהפוך הר ברכה למועצה מקומית שתצמיח את הישוב לקראת הממדים העירוניים עם פארקים, תחבורה, אשכולות חינוך ועוד. "זה החיבור הנפלא בין החזון של ישוב תורני יחד עם חיי מעשה שמביאים לפתרונות הללו", הוא אומר ומספר כי כבר כעת המחירים מתחילים לעלות והצפי הוא לעלייה דרמטית אחרי שהכבישים ייפתחו והלאה עם המשך הפרויקטים הצפויים לישוב.

לפרטים על פרויקט צורים בהר ברכה לחצו כאן