שרון אסמן
שרון אסמןצילום: דובר צה"ל

תדהמה בצמרת צה"ל ובצמרת המדינית בעקבות מותו הפתאומי של מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה שרון אסמן, לאחר שהתמוטט אתמול (ה') במהלך אימון כושר קרבי.

רבים מהסופדים לאסמן הזכירו את גבורתו במצבע צוק איתן, כאשר התעקש לחזור להילחם עם חיילים גם אחרי שנפצע בקרבות.

בערב מפקד בסימן מבצע צוק איתן שנערך בחודש מרץ האחרון בחטיבת הנח"ל, אמר אל"מ אסמן: "אתה לא יכול לנצח קרבות בלי שיש יוזמה ופה זה בא לידי ביטוי ברוב הרמות ורוב הזמן כשאנשים היה ברור להם מה גבולות הגזרה, מה המשימה, יצאו וכבשו מבנים.

"דבקות במשימה כי באמת באמת גדוד ובטח צוות קרב הוא אחת המסגרות הכי עוצמתית שקיימות בצבא ההגנה לישראל ואין שום דבר שאנחנו צריכים מרמה ממונה ואין שום דבר שיודע לעצור אותו מלהגיע לכל משימה".

כשסיים את כהונתו כמח''ט בנימין לפני שנתיים, אמר אסמן בטקס בשילה הקדומה: "כאן בשילה הקדומה עוצבה דרכנו הלאומית והרוחנית, כאן לחמו קשתי שבט בנימין, המכבים והגדודים העבריים במלחמת העולם הראשונה. היום כמו גם אז איננו יכולים להסתמך רק על הבנת המשימה ומומחיות במקצוע הצבאי כי אם נדרשת גם רוח לחימה כדי לנצח. רוח זו עוצבה על ערכי צה"ל ומורשת הלוחמים שלחמו בגזרה זו. זוהי זכות גדולה עבורנו להיות ממשיכי דרכם".

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ספד לאסמן בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1: "נדהמנו הבוקר כשקיבלנו את הבשורה. שרון היה לוחם שהצטיין לאורך כל תפקידיו. משימתי, אוהב אדם, קצין וג'נטלמן. הוא גילם את 'ממני תראו וכך תעשו'".

כוכבי פנה לקצינים הצעירים ואמר: "מפקדים מצטיינים מעלים את רף הדרישות כל הזמן ומותחים את מעטפת הביצועים עוד ועוד. כזה היה מח"ט הנח"ל, אלוף-משנה שרון אסמן זכרונו לברכה. אני מכיר את שרון שנים רבות, לא במקרה מינינו אותו למפקד הנח"ל. שרון היה לוחם שהצטיין לאורך כל תפקידיו, משימתי, אוהב אדם, קצין וג'נטלמן.

"אנו כואבים את לכתו ושולח מכאן תנחומים לשרון רעייתו, אלכס ואמה ילדיו, להוריו ובני המשפחה. צה"ל חייב קצינים מצטיינים כמו שרון. צה"ל ומדינת ישראל מתמודדים בו זמנית עם שש זירות, וכדי למלא את המשימות בהצלחה אנו צריכים את המפקדים הטובים ביותר".

אלוף-משנה שרון אסמן ז"ל נאם ביום שני האחרון בטקס כניסתו לתפקיד מפקד חטיבת הנח''ל. "בגבורה, ביוזמה ובענווה ננצח כל אויב. זו הדרך לאורה נמשיך לצעוד במסע להגנת המדינה", אמר אסמן. ''רוח חטיבת הנח״ל עוצבה על ערכי צה״ל ומורשת הנופלים, לוחמי ומפקדי החטיבה ותהווה מצפן עבור החטיבה ליישם הלכה למעשה את שליחותנו ומשימתינו - להוות צבא הגנה לישראל.

''אני מקבל לידי מתוך שליחות ומחויבות אדירה את הפיקוד על חטיבת הנח״ל - כור מחצבתי ודרך חיי: חטיבה בה לחמתי ולצערי בה איבדתי חברים, מפקדים ופקודים.

''חטיבת הנח״ל, אנו מוכנים ונכונים לכל משימה - נתייצב ראשונים בחזית למול כל אתגר, תוך מחויבות לעמידה במשימה וניצחון. נציב רף עליון ונקפיד לדחוף אותו מעלה ולהיות רלוונטים. זאת תוך פעולה לאור ערכי הדבקות במשימה לאור המטרה, יוזמה, אחריות ורעות", הוסיף אסמן.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו ספד לו: ״פיקוד הדרום מרכין ראש וכואב את נפילתו של מפקד חטיבת הנח״ל, אלוף-משנה שרון אסמן ז"ל. שרון היה ממפקדי השדה המובילים בצה״ל, מפקד לוחם עתיר ניסיון קרבי במערכות האחרונות ובמשימות הביטחון השוטף. שרון היה אוהב אדם, איש נעים הליכות שהיווה דוגמה ומופת ללוחמיו ולעמיתיו״.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר "משפחת אסמן, ליבנו נשבר מול האסון הנורא. מותו של מח״ט הנח״ל, אלוף משנה שרון אסמן, בלתי נתפס ושובר לב. גיבור חיל ומצביא. איש מעשה עם לב רחב ואוהב לפקודיו ולכל הסובבים אותו. אני שולח אליכם חיבוק של נחמה ובוכה את לכתו אתכם".