יאיר גולן
יאיר גולןצילום: Hadas Parush/Flash90

חברי הכנסת מטעם מפלגת מרצ החברים בקואליציה זועמים הבוקר (שני) על חלוקת הוועדות כפי שנמסרה לחברי הוועדה המסדרת.

על פי החלוקה המסתמנת יש רוב לחברי האופוזיציה בוועדת הקליטה. במרצ זועמים וטוענים כי החלטה כזו תפגע במעמדה של הקואליציה ותביא לתבוסה עקבית לאופוזיציה.

בנוסף חברי מרצ זועמים כי חלוקת הוועדה נעשתה ללא היוועצות עמם.

על פי הצעת הקואליציה, ח"כ ניר אורבך (ימינה) יכהן כיו"ר ועדת הכנסת, ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) כיו"ר ועדת הכספים, ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) כיו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ גלעד קריב (העבודה) כיו"ר ועדת חוקה, ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) כיו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ סעיד אלחרומי (רע"מ) כיו"ר ועדת הפנים, אפרת רייטן (העבודה) כיו"ר ועדת העבודה, ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה) כיו"ר ועדת חינוך, וח"כ יאיר גולן (מרצ) כיו"ר ועדת קליטה. האופוזיציה מקבלת את ראשות הוועדה לביקורת, ועדת המדע, והוועדה למעמד האישה.

ח"כ דוד ביטן (ליכוד) הביע בדיון את התנגדות, "שברתם את כל השיאים. אתם עושים פה דברים שלא נעשו פה-70 שנה. זה ירשם בספר השיאים של גינס. אנחנו נתנו לאופוזיציה לפחות 4 ועדות, חלקן חשובות כמו כלכלה. 20 ועדות מתוכם רק שלוש לאופוזיציה כאשר אחת מהם קבעתם שתינתן לרשימה המשותפת. היחס יוצא יו"ר ועדה אחת ל-26 ח"כים. זה הרצחת וגם ירשת.

היחס של חברי הוועדה חייב להיות כמו יחס חברי הכנסת של הקואליציה לאופוזיציה. זו קואליציה צרה וזה צריך לבוא לידי ביטוי בחלוקת חברי הוועדות ויו"ר שלהן. ההצעה לא חוקית, לא סבירה ולא הגיונית. אני מציע לכם, תתעשתו".