ענבל חנן ובעלה ארז ז"ל הצטרפו לפני כשמונה שנים ל'קרן יחד'. "ארז הגיע עם הרעיון לאחר שנחשף לפרסום של הקרן ואמר שלדעתו זה ארגון חברתי עם הרבה יתרונות וכדאי להיכנס פנימה. סמכתי עליו בעיניים עצומות ונכנסנו לקרן".

"הוא ראה את 'קרן יחד' כשארגון שעוזר ליתומים ואלמנות שעברו טראומה ומוות לא צפוי של קרוב וצריך לתת להם את התקווה", היא מוסיפה.

חנן משתפת ברגע שבו הבינה שהפכה מתורמת לקרן, לחלק ממנה. "באוגוסט 2019, מיד אחרי הלידה של הבן השלישי שלנו, גילינו שארז חולה. במשך כשנה וחודשיים הוא נלחם, היה אופטימי ולא דמיינו שכך זה ייגמר. מעולם לא חשבנו שנהיה האלמנה והיתומים שנעזרים בקרן הזו, הצטרפנו במטרה לתרום ולתת לאחר ופתאום הפכנו לחלק מזה".

להצטרפות לקרן יחד לחצו כאן

"לפני תשעה חודשים, ממש במהלך השבעה, קיבלתי טלפון מהם ואמרו לי שאני רשומה בקרן. בהתחלה זה היה הלם ואז אתה מרגיש שיש מישהו שנמצא ומחבק אותך ורוצה לעזור".

"אז נכון, סכום הכסף באמת יעזור לילדים שלי ללימודים ונישואין וזה יקרה עוד הרבה שנים. אני חשבתי על איך שורדים את היום שאחרי. ואז פנתה אלי תהילה צימר מ'קרן יחד' והבנתי שמדובר בארגון שעושה הרבה מעבר לערך הכספי. היא עזרה לי בכל הביורוקרטיה, במועצה, בביטוח לאומי ובכל מקום שצריך. התחושה היא שמישהו מחבק אותך כל הזמן", מספרת חנן.

בעקבות הקשיים שחוותה החליטה לכתוב חוברת ובה כל הזכויות המגיעות לאלמנות שאיבדו את יקיריהן בגיל צעיר. "החלטתי שאני רוצה לשתף את הקושי האישי שלי כדי לעזור לעוד אנשים שחווים אלמנות בגיל צעיר. יחד עם תהילה כתבנו חוברת של כל הזכויות הקיימות - ויש בה קישור לכל אתר שקשור לנושא והופך הכל לנגיש. אני נמצאת חודשים אחרי ועדיין יש קשיים ביורוקרטיים והייתי מעוניינת לתת למי שיתאלמנו בגיל צעיר, לצערנו, הוראות הפעלה שקצת יקלו".

חנן מצטרפת לקריאות לתת כתף ולהגדיל את 'קרן יחד'. "אני מבקשת מכם - תצטרפו. זה ארגון חברתי מדהים שנותן המון. הלוואי שאיש לא יצטרך את הקרן הזו, אבל אם יש צורך, זו הקרן שעליה תוכלו לסמוך".

להצטרפות לקרן יחד לחצו כאן