אבי רט
אבי רטצילום: באדיבות המצולם

איש החינוך והסופר אבי רט, מראשוני המצטרפים כבר לפני כ-7 שנים לקרן יחד מספר על ההצטרפות לקרן מראשיתה, על ההתגייסות לרתום אחרים ועל החשיבות של כל משפחה להיות חברה בקרן, ומספר כי כל ילדיו חברים בקרן.

"המשפחה שלנו הצטרפה לקרן כבר מההתחלה", פותח רט, "הרב הלל הורביץ דיבר איתנו והצטרפנו מייד. הרעיון הזה של ערבות הדדית ושל מתן רשת ביטחון למשפחות אשר איבדו את יקיריהן, זהו דבר נכון, יהודי, ואמיתי בעיננו. קראנו לזה כסף קטן שאיתו ניתן לעזור בגדול, ולא הייתה שום שנייה של היסוס או פקפוק ונרתמנו ואף השתדלנו לרתום אחרים איתנו", סיפר רט.

לדברי רט, הנוסחה אשר על פיה פועלת הקרן היא גם חסד ונתינה וגם משמשת כרשת ביטחון של המשפחה "לא צריך היה מקרה בשביל שנצטרף לקרן. צריך רק לב יהודי. אנחנו היינו רגילים לתרום בכל השנים, כמו כל אחד בארץ שהיה נתקל במודעות פטירה ובטלפונים לגיוס חירום למען יתומים שנשארו ללא אב ומפרנס, וכל מקרה כזה היה קורע לב. אך בשלב מסוים נגמרים הכוחות, כי גם לנתינה יש גבול. מה עוד שלצערנו האסונות הפכו תכופים יותר מסביב. והנוסחה הזו, שבה אתה לא נותן כלום ולא חותם על שום הוראת קבע, אלא רק ישנה גבייה במקרה צורך, נוסחה כזו יכולה לתת למשפחה רשת ביטחון ושקט נפשי שאם ויהיה צורך, הם לא יהיו זרוקים ברחוב", הוסיף רט.

להצטרפות לקרן יחד לחצו כאן

בהמשך התייחס וסיפר כי גם ילדיו כולם הצטרפו לקרן "לבוא היום לאלמנה או ליתומים, ולכל מי שנזקק ולומר להם שאת יקיריהם שהלך לעולמו לא נוכל להחזיר, אבל את המתח הכלכלי נוכל להפחית מעט. להסיר מהם במעט את הדאגות. אני לא מוצא חסד גדול מזה. מתים אנחנו לא יודעים להחיות, אנחנו יכולים להחיות קצת חיים. וזו לדעתי מטרתה של הקרן. גם ילדיי כבר הצטרפו כולם לקרן יחד".

לסיום קרא רט להצטרפות לקרן ואמר "עיקר האתגר שלנו הוא להסביר לאנשים את ההשקעה אל מול התועלת. במציאות שבה כל יום יש קמפיינים של ארגונים עמותות ומוסדות, אדם כבר לא יודע למי לתרום. בקרן יחד אנחנו לא שמים הוראת קבע, ולא משלמים סכום קבוע. אנחנו רק נכונים לפקודה, לאמירת הנני. ואמירת הנני היא המאפיין של העם היהודי מזה דורות לאורך כל אבותינו, שכולם נענו ואמרו הנני. המבצע של הקרן בימים אלו הוא לא רק אהבת חינם, אלא גם חסד חינם. בכמה עשרות שקלים ניתן לעשות חסד עצום ולהרים את המשפחות הנזקקות לכך".

בימים אלו יוצאת קרן יחד במבצע לצירופן של עוד 1,000 משפחות למעגל הקרן שמטרתה לסייע כלכלית למשפחות שאיבדו את אחד ההורים. מבצע ההצטרפות לקרן, מתקיים השבוע תחת השם "אהבת חינם בתשעת הימים".

להצטרפות לקרן יחד לחצו כאן