נועה ליטמן, אלמנתו של הרב יעקב ואימו של נתנאל הי"ד
נועה ליטמן, אלמנתו של הרב יעקב ואימו של נתנאל הי"דצילום: אלירן אהרון

ערב שבת פרשת תולדות, משפחת ליטמן הייתה בדרכה לשבת חתן כאשר סמוך ליישוב עותניאל בדרום הר חברון נפתחה לעברם אש של מחבלים.

בפיגוע הירי נהרגו אב המשפחה יעקב ליטמן ובנו נתנאל הי"ד. מהירי נפצע באורח קל גם אחד מהאחים.

אם המשפחה נועה סיפרה על הקשר של המשפחה עם קרן יחד: "לקרן יחד הצטרפנו קצת לפני הרצח של בעלי ובני הי"ד. פנו אלינו נציגים ביישוב וסיפרו לנו על המיזם, ומיד בעלי בלי היסוס אמר להם שאנחנו מצטרפים. הצטרפנו מתוך תחושת ערבות לקהילה, מתוך מטרות חסד ונתינה, ומתוך רצון לחזק את המיזם המבורך, לרגע לא חשבנו שזה יגיע אלינו", מספרת נועה.

"מיד לאחר השבעה פנו אלינו נציגים מקרן יחד, הפנייה הייתה באנושיות גדולה ויכולנו להרגיש את השותפות שלהם והרצון לסייע. הנציגים הסבירו לנו את הכללים ואת ההטבות שמגיעות עבור הילדים בזכות זה שהיינו חברים בקרן, הטבות שכיום נותנות לי יכולת לישון בלילה בשקט", שיתפה נועה.


להצטרפות לקרן יחד לחצו כאן

"גם כיום, אנחנו חברים בקרן ושמחים להיות בה. שמחים להיות שותפים בנתינה המופלאה הזו, מכיוון שדווקא מהמקום שבו אני נמצאת אני מבינה כמה חשוב לעזור ליתומים בהמשך דרכם, יתומים שגדלים ללא אחד מההורים שלהם. אני ממליצה מאד לכל אחד ואחת להצטרף לקרן יחד, זוהי קרן מצילת חיים כפשוטו. היא נותנת אפשרות לחיות ולהתקדם בחיים ליתומים ולמשפחות. אני אלמנה כמעט 6 שנים כבר, ובזכות קרן יחד אני יכולה להיות רגועה לקראת חתונות ילדי,וכי בעתיד ימתין להם סכום ללימודים וצרכים נוספים."

בימים אלו יוצאת קרן יחד במבצע לצירופן של עוד 1,000 משפחות למעגל הקרן שמטרתה לסייע כלכלית למשפחות שאיבדו את אחד ההורים. מבצע ההצטרפות לקרן, שיוצא תחת השם "אהבת חינם בתשעת הימים".