ד"ר עינת קליש רותם
ד"ר עינת קליש רותםצילום: Flash90

מועצת העיר חיפה התכנסה הערב (ראשון) והחליטה על הדחת שני סגניה של ראש העיר עינת קליש-רותם: לזר קפלון מסיעת ישראל ביתנו ושהירה שלבי מסיעת חד"ש.

קליש-רותם ניסתה למנוע את כינוס ישיבת המועצה אך נשיא בית המשפט המחוזי דחה את עתירתה וחייב אותה בתשלום של 12 אלף שקל.

ראש סיעת הירוקים במועצת העיר שמוביל את המאבק בקליש רותם, אביהו האן, אמר בישיבת המועצה כי "אני מגיע לישיבה הזאת ברגשות מעורבים ואף בתחושה קשה. לפטר סגני ראש עיר זה לא דבר של מה בכך. אבל, במכלול השיקולים האם לתת לעיר להתדרדר או לפעול לשינוי המצב, בחרתי כך.

''מתחילת הקדנציה, לפני שנתיים וחצי, התרענו, העלנו הצעות לשיפור, הפגנו ועיתים גם צעקנו, אבל גבירתי ראש העיר לא הייתה מוכנה להקשיב. יתרה מזאת, את זלזלת, לעגת וגיחכת לאנשים הטובים שיושבים פה סביב השולחן הזה וחיפה יקרה להם", הוסיף האן. "אנחנו לא רואים את עצמנו ממשיכים עם ההוצאות הגבוהות של מימון סגני ראש העיר, זאת לאור התפקוד הלקוי שלהם".

"מועצת השינוי" בעיריית חיפה המורכבת מ-18 חברי קואליציה ואופוזיציה, מסרה כי "תם עידן המשכורות הפוליטיות של קליש ומקורביה, הגיע הזמן לשינוי. הניהול הכושל והתרבות הפוליטית המכוערת של קליש פגעו בשמה הטוב של חיפה ותושביה. טוב תעשה קליש אם היא תסיק את המסקנות ותפנה את מקומה".

קליש-רותם הגיבה בעמוד הפייסבוק שלה: "לצערי הרב, עוד מעט ישלמו כמה אנשים יקרים, סגני ראש העיר, שבאו לעשות למען חיפה וגם עשו הרבה, מחיר כבד; לא בגללם, אלא בגללי, בגלל השנאה אלי".

עוד היא הוסיפה: "ובאשר לכם, חברי מועצה, היזהרו מחציית הקו הדק שבין אופוזיציה מבקרת לבין אופוזיציה מחבלת. את העירייה מנהל ראש העיר על פי חוק. קִראו שוב את סעיף 126 לפקודת העיריות. בניסיון לפגוע בי אתם מובילים לפגיעה בעיר האהובה שלנו. ראו מה קרה בהצבעה על סעיפי תקציב חשובים, רק לפני כשבועיים, גרמתם לנזק ממשי. להוטים לפגוע בי, חטאתם לתושבי העיר ולאנשים שבחרו בכם".