נתנאל איזק
נתנאל איזקצילום: אלון גרגו

הממשלה אישרה היום (שני) את בקשת השר זאב אלקין למנות את נתנאל איזק לתפקיד מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת.

איזק, נשוי ואב לשישה, תושב העיר לוד. כיהן כיו”ר ארגון הסטודנטים הארצי של המכללות בישראל וכחבר המועצה להשכלה גבוהה. שימש כראש המטה במשרדי הכלכלה והנגב והגליל, כיועץ מקצועי במשרד החינוך וכראש המטה המוניציפאלי במשרד הפנים.

בשנים האחרונות שימש איזק כמ''מ ראש העיר לוד. הוא נחשב למקורבו של שר המשפטים גדעון סער.

בדף הפייסבוק שלו סיפר איזק: ''כשהייתי ילד סבי האהוב אריה בלף ז״ל שהיה לוחם אצ״ל נהג לשיר לי שירי ערש על ירושלים: מעל פסגת הר הצופים, עומדות רגלינו בשערייך ירושלים, אני עומד על החומה ועוד. ואני דמיינתי איך אני רץ בין חומות העיר העתיקה עד שאני מנשק את אבני הכותל ואז הייתי נרדם.

''כחייל, רעדתי מהתרגשות עם כל כניסה לרחבת הכותל- הנה אני חייל בצבא ההגנה לישראל ממשיך את שושלת סבתי מחלה איזק ז״ל אוד מוצל מאש ממחנה אושוויץ ששכלה שם את בתה רחל הי״ד.

''אלפי שנים שירושלים היא הלב הפועם של כל משפחה וכל יהודי בעולם אבל מעל הכל היא עיר הבירה, הסמל, מרכז החיים והמשמעות העמוקה ביותר של כולנו''.

איזק הוסיף: ''אני עדיין עם דמעות של התרגשות מהזכות האדירה לשרת את הציבור דרך המשרד לירושלים ומורשת ובעזרת ה׳ החל ממחר צולל אל תוך עשייה מרתקת ומשמעותית שכל חיי התפללתי אליה. תודה רבה לשר זאב אלקין על האמון וההזדמנות ובעזרת ה' נעשה ונצליח''.