חוקר פרטי
חוקר פרטיצילום: ISTOCK

אתם מנהלים עסק מצליח. אתם עושים הכל נכון, ועדיין, ישנו מתחרה שתמיד נמצא צעד אחד לפניכם. ממש כאילו הוא קורא את מחשבותיכם, או שמישהו דואג להעביר אותן אליו.

בן או בת הזוג לפתע הפכו את עורם לאחר שנים ביחד. רמז ועוד רמז מוביל לכך שאתם כבר לא מסוגלים לטמון את הראש בחול ולהעמיד פנים שהכל כתמול שלשום.

המתבגר שלכם מסתגר, מתבודד, לפתע שינה את כל המערך החברתי שלו ומסתובב עם אנשים שנראים לכם מפוקפקים. אתם רוצים בעדינות לברר אם מדובר רק במרד נעורים או חלילה במשהו רציני הדורש את התערבותכם.

לכל מקרי האי וודאות הללו שיכולים לאכול אותנו מבפנים ומקרים רבים נוספים, כדאי לפנות למשרד חקירות מסודר ולוודא אחת ולתמיד אם החשדות ותחושות הבטן שלכם נכונות.

משרד חקירות הוא משרד שקיבל אישור מטעם משרד המשפטים להעניק שרותי חקירות פרטיות ומעקבים ללקוחות פרטיים ומוסדיים אשר פונים לעזרתו. העיסוק בחקירות ובמעקבים יבוצעו על ידי חוקרים פרטיים מורשים בלבד. משרד חקירות יכול לקבל עבודה מכל גוף או גורם אשר פונים לעזרתו בתנאי שהעבודה מתבצעת בכפוף לחוק.

ישנם סוגים שונים של משרדי חקירות שמתמקדים בתחומים שונים כגון: חקירות למציאת אדם נעדר, חקירות כלכליות ועסקיות, חקירות מקרי בגידה, מעקב אחרי בני נוער שחוששים שיצאו לתרבות רעה, מעקב אחר מטפלים בחסרי אונים כגון, תינוקות, פעוטות, קשישים ופגועי נפש, כאשר יש חשש שמתבצעת התעללות ועוד.

מה קורה לאחר שפונים למשרד חקירות?

בשלב הראשוני תקבעו פגישת ייעוץ שבמהלכה תשתפו את החוקר הפרטי במטרה שלשמה הגעתם לחקירה ותעברו אתו אחר הסיבות לחשד שעלה אצלכם. כדי לקבל תמונה שלמה החוקר יתשאל אתכם על פרטים רבים הקשורים למקרה.

מעבר לפרטים שתמסרו לחוקר, החוקר יצטרך פרטים רבים נוספים שפעמים רבות לא תדעו למסור. לכן, לאחר פגישת הייעוץ במידה ותחליטו להתחיל חקירה, החוקר יחל לאסוף פרטים בעזרת שיטות מיוחדות שיתנו מידע נוסף על מושא החקירה.

החקירה עצמה מתקדמת על ידי מעקב והפעלת שיטות חקירה המותאמות למטרת החקירה ולסוג שלה. למשל, מעקב רגלי או ברכב, הסתננות למעגל הקרוב למושא החקירה וכו'.

חקירה מוצלחת תסתיים במציאת המידע שביקשתם לגלות. עלול להיות שהתוצאה לא תהיה מה שציפיתם. כך למשל, יכול להיות שהייתם בטוחים שבת הזוג בוגדת, אך החקירה תעלה שהיא אכן ממש עמוסה בעבודה ותו לא.

יכול להיות שלמתחרה שלכם אין "חפרפרת" שיושבת אצלכם בחדרי הישיבות ומעבירה לו תוכניות עסקיות, אלא הוא פשוט חושב בצורה עסקית שדומה לחשיבה העסקית שלכם (ומי יודע, אולי אפילו כדאי לשקול שיתוף פעולה). כך או כך, משרד החקירות מחויב למסור לכם את האמת. לאחר שקיבלתם את כל המידע תוכלו לשאוף הרבה אויר ולהחליט בצורה מושכלת כיצד אתם ממשיכים הלאה.