ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שוחח בימים האחרונים עם מנכ''לי פייזר ומודרנה, חברות המייצרות חיסונים נגד קורונה.

נתניהו שקיים את השיחות ללא ידיעת ראש הממשלה נפתלי בנט, אמר כי ״הממשלה חייבת להביא מיד את החיסון השלישי לישראל, אין דרך אחרת להציל חיים ולהשאיר את הכלכלה פתוחה״.

נציין כי לישראל אין מחסור בחיסונים ובנט נמצא בקשר ישיר עם מנכ״ל פייזר, אבל נתניהו מבקש להיות מזוהה עם הבאת החיסונים לישראל.

קבינט הקורונה יתכנס מחר (חמישי) לאישור חידוש מתווה 'התו הירוק' ומתווה נתב"ג. בדיון תובא בפני הקבינט תכנית פעולה סדורה ומקיפה שתיתן מענה להתפרצות זן הדלתא בישראל, הכוללת את מתווה התו הירוק וכן מתווה לסוגיית הכניסה והיציאה מן הארץ. הקבינט לא צפוי להטיל חובת בידוד על כל החוזרים מחו''ל.

שר הבריאות ניצן הורוביץ הזהיר אחר הצהריים כי "צפויים לראות בשבועות הקרובים עלייה גם בחולים הקשים, נפתח אסטרטגיה של חיים לצד הנגיף".

השר הבהיר כי "בניגוד לממשלה הקודמת בסבב הזה, לא יהיו הנחתות על ענפי המשק ללא שיח עם ראשי הענפים. נשמע את הצרכים ונבין ביחד איתם כיצד מצמצמים את התחלואה לצד פגיעה מינימאלית במשק".

שר הבריאות: "מצפה לנו מאבק ארוך בוריאנט הדלתא"

לדבריו יש מספיק חיסונים לכל אזרחי ישראל, "זו פרווילגיה שאין להרבה מדינות בעולם. כאן הם זמינים לכל אחד".

הורוביץ התייחס לשנת הלימודים הבאה ואמר, "אנחנו רוצים לפתוח את שנת הלימודים באופן מלא כסדרה תוך מעבר לבדיקות עצמיות".

"מי שמזלזל ולא עוטה מסכה או מפר הנחיות, מסכן את שגרת החיים שלו, של משפחתו ושל שכניו. לא יהיה שוטר בפתח אף בית של אדם מבודד", סיכם השר.