בן אנד ג'ריס
בן אנד ג'ריסצילום: iStock

ענקית המזון יוניליוור איבדה, לפי החוק האמריקני, את הזכות להגנה על הסימן המסחרי של המותג ביו"ש - כך טוען ארגון שורת הדין.

בעיתון 'ישראל היום' פורסם כי הארגון הגיש לרשם החברות הישראלי בקשה לרישום חברה ששמה "גלידת בן אנד ג'ריס של יו"ש", אשר תזכה להגנה משפטית למכור את אותה הגלידה בדיוק עם אותו שם מסחרי, ולמעשה תתחרה בחברה המקורית.

במכתב ליוניליוור, הודיע שורת הדין כי לפי החוק האמריקני ההחלטה לוותר מבחינה מסחרית על מכירה בשטחי יו"ש - מהווה ויתור על הסימן המסחרי בן אנד ג'ריס באותם אזורים, וכי כעת שורת הדין הופך לבעליו החוקיים של המותג באזור.

הארגון בדק ומצא כי לפי החוק האמריקני, על מנת לשמר את ההגנה על הסימן המסחרי מפני שימוש של גורמים אחרים בשם המותג, חייבת להיות כוונה מלאה לניהול העסקים באזור מסוים. מכאן שברגע שאותו אדם מודיע שאין בכוונתו לפעול באותו אזור, משמע שזכותו לסימון המסחרי לא תעמוד לו יותר.

איילת שקד: "ההנהלה של בן אנד ג׳ריס העולמי בחרה ללקק לטרור"

נשיאת שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן־לייטנר, אמרה: "אין ביכולתה של יוניליוור עוד לאכוף את הסימן המסחרי שלה באזורים אלה. אלו הנשק והגישה החדשים שלנו במלחמה נגד BDS: כל מי שיפסיק למכור את מוצריו בישראל, יגלה שאנו נשתלט על הסימנים המסחריים והזכויות שלו. בן אנד ג'ריס יתחרטו על היום שבו החרימו את מדינת ישראל".