רוני דניאל
רוני דניאלצילום: Moshe Shai/FLASH90

אנשי ציבור, חברי כנסת ועיתונאים ספדו לפרשן הצבאי הוותיק רוני דניאל שהלך היום (שני) לעולמו כתוצאה מדום לב בגיל 73.

הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל ספד לקולגה שלו. "אם אני צריך לסכם את רוני דניאל, זה הסיכום: הוא האיש שרצה לא להתקלקל", כתב. "היה לו חוש צדק והייתה לו ציונות בריאה, והוא היה הפרשן היחיד שהכרתי שגם חרש שדות וגם הוביל חיילים לקרב וגם שידר משחקי כדורסל. אני כבר מתגעגע. לא אשכח אותך רוני".

שר הדתות מתן כהנא אמר: "ברוך דיין האמת. רוני דניאל איש יקר ומטובי הפרשנים שידעה הטלוויזיה הישראלית. אבדה גדולה. יהי זכרו ברוך".

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר: "‏כאב גדול עם משמע הבשורה על לכתו בטרם עת של רוני דניאל. רוני היה מלח הארץ, איש שפיו וליבו שווים, ומהיכרותי הקרובה עמו כל שעשה היה מאהבה כנה למולדת. אני מחזק את בני משפחתו ושולח את תנחומיי הכנים. יהי זכרו ברוך".

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיב: "ברוך דיין האמת. פטריוט ציוני. עצוב מאוד. תנחומים למשפחתו".

רוני דניאל בראיון לערוץ 7

העיתונאי יאיר שרקי ספד: "כולם יכתבו על רוני דניאל העיתונאי והפרשן הבכיר, אבל בשבילי הוא כמו דוֹד שנהג בי מהרגע הראשון בפרגון ובחברות שהתפתחה לשיחות טלפון ארוכות על צבא ויהדות ועל שכול, הקנטות (ועצות) על זוגיות, מתכונים (כן כן) רכילות ברנז'אית וגם בדיחות קבועות. כמעט תמיד על סיגריה מגולגלת כבר מתגעגע".

יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית', ח"כ איתמר בן גביר, כתב: "ברוך דיין האמת. איש עקרונות, ציוני. אוהב המדינה אשר אמר תמיד את אשר על ליבו. גם כשחלקתי עליו תמיד ידעתי שהוא אומר את הדברים מתוך אמונה ושכנוע פנימי. יהי זכרו ברוך".

ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) אמר: "לא זכיתי להכרות אישות עם רוני דניאל ז"ל אך התרשמותי מהאיש ועשייתו מבעד למסך היא של מענטש, אוהב אדם ואוהב ישראל בכל נפשו ובכל מאודו, יהי זכרו ברוך".

ח"כ קטי שטרית (הליכוד) ספדה: "קיבלתי בצער גדול את ההודעה על פטירתו של רוני דניאל ז"ל. רוני היה מעמודי התווך של העיתונות הישראלית במשך עשרות שנים. כבר מתחילת דרכו היה כתב יסודי ואמין. ביטחון ישראל עמד בראש מעייניו והוא כתב ופירשן את הסיטואציות הביטחוניות והפוליטיות בלשון בהירה, אחראית ומרתקת. יהי זכרו ברוך".

שר ירושלים ומורשת לשעבר, הרב רפי פרץ, הגיב: "בשורה קשה, רוני היה איש יקר ואהוב. ברוך דיין האמת". ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) אמר: "בלתי נתפס. יהי זכרו ברוך". ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) ספדה: "עצוב. תנחומיי למשפחה ולחברים. יהי זכרו ברוך".

עורך 'ישראל היום' בעז ביסמוט: "באהבת הארץ ואהבת המקצוע רוני היה ללא מתחרים. זכיתי לשבת לצידו באולפן שישי ולחוש בכך. מצדיע לך רוני. תחסר לכולנו".

העיתונאי בן כספית: "האיש שכולו לב הלך מאיתנו, ונשבר, נשבר הלב. נוח בשלום, רוני". עיתונאי ערוץ כנסת נדב אלימלך ספד לו: "עצוב. רוני דניאל ייחסר על המסך שלנו עם החן והכעס ובעיקר יכולת ההרגעה. יהי זכרו ברוך".

רוני דניאל זועם: "חרפה"