שגיא מוקי
שגיא מוקיצילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

שגיא מוקי היה אחת התקוות האולימפיות הגדולות של ישראל לטוקיו 2020 (שמתרחשת ב2021 בגלל הקורונה), אבל לפני יומיים הוא הודח כבר בשלב יחסית מוקדם - שמינית גמר בלבד.

"אין לי ספק שכולכם ציפיתם ורציתם" הוא כתב אתמול, "אולי לא יותר ממני אבל רציתם מאוד לאור ההישגים בקמפיין האולימפי הזה. בכל זאת אלוף עולם, אלוף אירופה בפעם השנייה ואין ספור מדליות מגרנד סלאם, גרנד פרי וטורנירים בסבב העולמי. ללא ספק הוכחתי בעיקר לעצמי אבל גם לכל המדינה שאני מסוגל ומסוגל בענק!".

"הג'ודו, הספורט שבחרתי הוא לא פשוט ואפילו אכזרי. כל טעות קטנה, שבטניס למשל תעלה באיבוד נקודה, בכדורסל תעלה בסל של היריבה, בג'ודו היא תעלה בנפילה ואתה יכול למצוא את עצמך מחוץ לתחרות והתרחיש הזה יכול לקרות לכל אחד, גם לאלוף העולם ובתחרות הזו ללא מעט אלופי עולם אחרים".

שגיא מוקי: אמשיך קדימה ואתאמן קשה

הוא המשיך וסיפר כי הוא שלם עם הדרך שלו, והבטיח לא להישבר כמו שלא נשבר אחרי שתי פריצות הדיסק שעבר. "לכל המצקצקים מסביב אני נשאר חזק עם הראש למעלה".

"מה שהכי חשוב לי הוא שאני שלם עם עצמי, שלם עם הדרך שלי. אחרי אולימפיאדת ריו היה לי קשה במיוחד בגלל הפציעה הקשה (שתי פריצות דיסק), שאיתה התמודדתי ונלחמתי בזמן שהרבה מסביב חשבו שאתלה את החליפה. לא ויתרתי וחזרתי למזרן. מסביב עדין חשבו שלא אתגבר עליה ולא אחזור לשגיא הלוחם שנמצא בטופ אבל בעזרת דרך לא מתפשרת שלי חזרתי למסלול וכבשתי פסגה אחר פסגה, אלוף אירופה בפעם השנייה, השמעת ההמנון לראשונה על אדמת אבו דאבי והשיא - אלוף העולם (הג'ודאי היחיד בגברים שהגיע לתואר הזה, משהו שלא נעשה לפניי). התחזקתי והתעצמתי מהמשבר הזה".

"תודה לכל אלה שמחזקים אותי, תומכים בי ומבינים שזו הדרך. הדרך הזו רצופה באתגרים ומכשולים, פעם אתה למעלה ופעם למטה אבל מה שעוזר לך להגיע למעלה זו הדרך, ללא פשרות, החתירה למצוינות, ההקרבה האישית וכל הערכים הנוספים שמלווים אותה. הרבה עיניים מביטות בי היום ואני מביט בהן בחזרה ולגמרי שלם עם הדרך שלי ועם איך שהגעתי. אמשיך לייצג את מדינת ישראל בכבוד גדול!".

רוב התגובות שקיבל מוקי היו מפרגנות למדי, אבל היו גם לא מעט שהתאכזבו מכך שישראל ומוקי לא זכו במדליה ולא טרחו להסתיר את דעתם, מה שגרם גם לחנן בן ארי להעתרב ולהביע תמיכה בלתי מסויגת במוקי בתגובה שגרפה בעצמה מעל 4000 לייקים.

"איזה איש אתה" הגיב חנן, "יצא לי בעבר להקדיש לך על הבמה את השיר "אלוף העולם", אבל רק עכשיו אני מבין כמה אנחנו זקוקים לאדם כמוך שילמד אותנו איך להיות אלופי העולם בליפול. הפוסט הזה הוא שיעור בענווה, בהתמדה, בדבקות בדרך ואמונה בתהליך. לא תמיד משיגים את התוצאות הרצויות, וגם זה בסדר. חלק חשוב בחיים. אתה מלך אחי. ותודה לך על השיעור הזה".

"ולכל המצקצקים והמאוכזבים למיניהם, דברו איתנו כשתהיו אי פעם טופ 10 של תחום כלשהוא בעולם. אין לאף אחד זכות לשפוט. שגיא, אני אוהב אותך ומצדיע לך, אתה אישיות לדוגמא עבור הנוער הישראלי ועבור כולנו. אחרי ההפסדים הניצחון הרבה יותר מתוק".