ביצים
ביציםצילום: ISTOCK

במשרד החקלאות סיפרו היום (חמישי) כי מגדלי הביצים מתכוונים לחבל ביכולת אספקת הביצים לצרכן הישראלי לקראת חגי תשרי, ובשל כך הורה שר החקלאות, עודד פורר, לפתוח את יבוא הביצים מחו"ל ככל שיידרש, בפטור ממכס, על מנת לספק את הביצים לאזרחי וילדי ישראל.

לאור זאת, המשרד כבר פתח מכסות יבוא בפטור ממכס בהיקף של 50 מיליון ביצים. בהתאם לצורך יפתחו מכסות נוספות בפטור מלא ככל שיידרש. גורמי המקצוע במשרד ממשיכים לעקוב אחר השוק באופן קבוע, ויפעלו להגדלת המכסות בהתאם לביקוש.

פורר תקף את החקלאים ואמר, "זו הדוגמה הטובה ביותר מדוע אסור שיהיה מונופול בתחום המזון. אנו לא נאפשר לאף אחד לחבל בתזונה של ילדי אזרחי ישראל או לשלוט בשוק בכל עת, ובמיוחד לקראת חגי ישראל".

אלא שראשי ההנהגה החקלאית טענו בתגובה כי מדובר בספין. "מדובר בפופוליזם זול שמפיץ עלינו שר החקלאות, ההיפך הוא הנכון, החקלאים יספקו לאזרחי ישראל את כל התוצרת כפי שהם עשו בקורונה וכפי שהם עושים בכל תקופות החגים, במלחמות ומבצעים צבאיים".

"כל ניסיון אחר ללכת על הראש של החקלאים במקום על רשתות השיווק, עושקי הצרכנים, הוא בבחינת פופוליזם זול לטובת כותרות בתקשורת", לשון תגובה ראשי ההנהגה החקלאית.