יועז הנדל
יועז הנדלצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד התקשורת בהובלת שר התקשורת יועז הנדל מוביל תכנית לפתיחת המשק לייבוא מוצרים אלחוטיים כחלק מהרפורמה הממשלתית בתחום.

משרד התקשורת הוא הרשות המוסמכת, בין היתר, לעניין ייבוא של מכשירים אלחוטיים וציוד תקשורת קווי, מכוח פקודת הטלגרף האלחוטי. כרגולטור, המשרד מאזן בין האינטרסים השונים עליהם הוא אמון.

במסגרת ההצעה שתובא לאישור הממשלה בישיבתה לאישור תקציב המדינה, תאושר רפורמה בייבוא טובין, מתוך מטרה להקל בנטל רגולטורי, להפחית חסמים, ובכך לעודד בין היתר תחרות והפחתת מחירים.

משמעותה של הרפורמה היא שהצרכנים הישראלים וכן יבואנים קטנים יוכלו לייבא לישראל מוצרים ללא צורך באישורים כפי שהיה נהוג עד היום, ובהסתפק בהצהרה בסיסית. בין המוצרים אפשר למצוא מכשירי קשר, שלטים לרכבים, טלפונים/ חיישנים בטכנולוגיית dect טכנולוגיה להעברת נתונים, מכ"מים לרכבים, מכשירים לעזרי שמע, משחקים עם שלט ( מכוניות) ועוד.

שר התקשורת יועז הנדל בירך ואמר: "אנו מיישמים היום את המטרות שהצבתי למשרד התקשורת – הפחתת רגולציה ויצירת תחרות. הצרכן הישראלי יהנה משוק תחרותי, מהורדת מחירים וממגוון מוצרים שיוכל לייבא מחו"ל.

''תהליך האישורים עד כה היה מיושן ופגע ביבוא מוצרים תלויי תדר. בכוונתינו להמשיך ולפעול להקל את הנטל הביורוקרטי העודף ולהתאים את השירות לציבור בתחום לעידן המודרני״, הוסיף הנדל.