ח"כ קטי שטרית
ח"כ קטי שטריתצילום: רפאל לוי

ח"כ קטי שטרית (הליכוד) דורשת משר הביטחון בני גנץ להתחיל את עבודות הנגשת מערת המכפלה באופן בהול.

כזכור, בערוץ 7 נחשף כי במשרד הביטחון בראשות השר בני גנץ הנחו שלא להתחיל לעת עתה בעבודות להנגשת מערת המכפלה שהיו אמורות להתחיל לפני למעלה משבוע.

למרות אישורי בג"ץ ושאר האישורים שנאספו, ולמרות הסיכומים הרבים שסוכמו בין כלל הצדדים להתחלת עבודות ההנגשה ביום ראשון ה-25.7.21, משרד הביטחון הנחה לדחות את עבודות ההנגשה.

ח"כ שטרית פנתה לשר גנץ יחד עם עוד מספר חברי כנסת. "ב-10.6.21 משכתי את בקשתי לדיון בועדת חוץ וביטחון בעקבות הצהרתו של שר הביטחון להתחיל את עבודות ההנגשה בתוך פרק זמן של שבועיים, אך לדאבון ליבי פרק הזמן שאותו קבע השר חלף, והעבודות הנדרשות למען הנגשת מערת המכפלה טרם החלו", כתבה.

עוד הוסיפה ח"כ שטרית: "לפעמים נדמה שהשר מעכב זאת בכוונה אחרת אין שום הסבר לכך. כבר היה אישור לתחילת העבודה באופן מיידי, אני לא מבינה מדוע יש דחייה נוספת?

דרישה להתחלת עבודות הנגשת מערת המכפלה
דרישה להתחלת עבודות הנגשת מערת המכפלהצילום: דוברות

לדבריה, "הנגשת מערת המכפלה היא צעד הומניטרי ובעל חשיבות היסטורית לאלפי מתפללים בעלי מוגבלויות שנבצרת מהם גישה למערת המכפלה בהיעדר גישה מותאמת לצרכיהם. הגשתי את בקשתי יחד עם חתימה של חברי כנסת נוספים גם מהקואליציה וגם מהאופוזיציה על מנת ששר הביטחון יעמוד בהבטחתו והעבודות יחלו במיידי".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "כבר לפני קרוב לחצי שנה בית המשפט אישר להגיש את מערת המכפלה. חצי שנה ששר הביטחון בני גנץ מונע מאנשים עם מוגבלות לבקר במקום ללא כל סיבה".

לדבריו, "המקום יכל להיות כבר נגיש לחלוטין לו העבודות היו מתחילות עם אישור בית המשפט. כל גורמי הביטחון תומכים בהנגשה. ראש הממשלה אישר לצאת לדרך ולהנגיש. מצער ששר הביטחון תוקע מקלות בגלגלים תרתי משמע. אנחנו נמשיך ונפעל ששר הביטחון יחזור בו ויאשר מיידית את ההנגשה".