חרדים
חרדיםצילום: Deborah Sinai/Flash90

ארגון 'בצלמו' שיגר מכתב דחוף לראש היחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים, אווקה ווזנה, בדרישה לפתוח בחקירה נגד תושב בוסתן הגליל שגירש בצעקות, קללות ואיומים גבר חרדי שהתעניין ברכישת נכס במושב.

כזכור, במהלך סיור נדל"ן התושב הזועם יצא אל המתווכים והלקוח החרדי, והחל לצעוק ולקלל אותם. בהמשך התקרב בצורה מאיימת לאדם שתיעד אותו.

האיש לא הסתיר כלל את הסיבה לצעקותיו. "אנחנו לא רוצים פה חרדים. יש לך דקה אחת לצאת", הוא קרא. "אני מאוד כועס. לא רוצה לראות אותם פה. קח אותם אליך הביתה את הזבלים האלה".

במכתב שנשלח על ידי מנכ"ל 'בצלמו' שי גליק לראש היחידה למאבק בגזענות נכתב: "מדובר במעשה גזענות חמור ביותר ובהתבטאויות קשות במיוחד. האיש לא שאל לשמו לעבודתו, האם יש לו תעודת יושר או כל דבר אחר. עצם זה שהאיש חרדי הוא הוא פשעו וחטאתו ואסור לו לגור שם"

"אני קורא לך לפנות בדחיפות למשטרת ישראל בבקשה שתזמן את האיש לחקירה בעבירת גזענות", נכתב. "אציין שאין כל ספק שלו היה מדובר במקרה שבו הלקוח היה ערבי המדינה הייתה סוערת".

יו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב למקרה: "האיש המגעיל הזה צריך להתבייש לצאת מהבית. האמת היא שהוא צריך ללכת לכלא על אלימות וגזענות אנטישמית, אבל בגלל שאין סיכוי שהמשטרה ומערכת המשפט הרקובים שלנו יטפלו בו תפיצו את הסרטון הזה ותעשו לו שיימינג בכל מקום אפשרי כדי שהוא יתבייש להוציא את האף מהבית בשנים הקרובות".