חזרו יחד באוטובוס
חזרו יחד באוטובוסצילום: ISTOCK

40 ילדים מהיישוב לשם בשומרון נדבקו בקורונה כאשר חזרו בשבוע שעבר בהסעה מרוכזת ממחנה הקיץ של תנועת בני עקיבא בכרמל. כך דווח באתר ''ישראל היום''.

הסיבה להדבקה היא איחוד בהסעה בחזור, של שני שבטים, האחד של ילדים העולים לכיתה ו' אשר חויבו להציג בדיקת קורונה שלילית טרם היציאה למחנה בין היומיים, והשני של ילדים העולים לכיתה ה', אשר מפאת גילם הצעיר, הצטרפו רק ביום השני והאחרון, ובשל כך לא חויבו להציג בדיקת קורונה שלילית טרם היציאה.

הורים בלשם כועסים על ההחלטה לאחד בהסעה אחת שני שבטים – אחד מהם מורכב מילדים שלא חיובו בבדיקת קורונה שלילית. אחד ההורים סיפר לישראל היום: "הקפדנו לעשות דברים רק בחוג המשפחה המצומצם. הילדים שלי לא הלכו לחוגים ולתנועות נוער במשך שנה וחצי. כשאמרו לנו שכולם נדרשים להציג בדיקה שלילית כתנאי לפני היציאה למחנה, הרגשתי בטוח. שלחתי אותו למחנה בידיעה שהוא מוגן וזה התפוצץ לנו בפנים".

מתנועת בני עקיבא נמסר בתגובה: "עשרות אלפי חניכי בני עקיבא יצאו לפעילות חווייתית וערכית במחנות הקיץ לפני למעלה משבועיים במתווים מותאמים למגפת הקורונה אליהם נערכה התנועה חודשים מראש. כלל החניכים היו מחויבים להגיע מחוסנים או להציג בדיקה שלילית לפני היציאה למחנה, למעט אלו שיצאו למחנה חד יומי שלצערנו מבחינה חוקית, לא ניתן היה לחייבם בכך.

"עם זאת, מתוך אחריות ביקשנו גם מחניכים אלו הצגת בדיקה שלילית טרם הגעה. התנועה הקפידה על ההנחיות של משרד החינוך ואף יצרה מרחבים נפרדים ככל האפשר בין קבוצות שונות. במקרה המדובר לא הייתה כלל הפרה של הנהלים אשר אינם מחייבים פעילות בקפסולות, אך עם זאת, יתכן כי בדיעבד היה ניתן להקפיד מעבר למחויב ולייצר הפרדה נוספת בין החניכים".