אלי אבידר
אלי אבידרצילום: Hadas Parush/Flash90

השר אלי אבידר חטף ביקורת קשה על מינויו לשר ללא תיק והתפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי.

בראיון לעמית סגל בחדשות 12 הסביר מדוע הוא התמנה לשר לתכנון אסטרטגי במשרד ראש הממשלה וצפוי להתמנות לשר המודיעין.

"אני אמור להיות אחראי על תכנון אסטרטגי עד שאלעזר שטרן עוזב את המשרד למודיעין. אם אני אראה שאני לא מצליח להביא תוכן אני אעזוב, אני אתפטר", אמר אבידר.

"אני חושב שיש בתפקיד שלי תוכן. אבל אני לא מרוצה מהמצב הנוכחי ואני לא מצדיק אותו, זה לא כניסה טובה. אני לא חושב שעשיתי טעות, נכנסתי לזה בעיניים פקוחות, אני מבין את הביקורת ומקבל אותה".

אבידר סיפר כי התפקיד הוצע לו על ידי יאיר לפיד. "הוא אמר לי: 'איך הגענו לסיטואציה הזו שאתה לא איתנו בממשלה?' עניתי לו שאין לי מושג. לפיד אמר לי: 'יש לך מה לתרום בממשלה הזו, זה במסגרת העולמות של התפקידים שיושבים אצלי בגוש', הוא דיבר על המודיעין ואמר שהוא ישמח לסדר את זה".

אבידר כינה את הממשלה הנוכחית "היסטורית" שכוללת מפלגות ימין, שמאל ומפלגה ערבית לא ציונית. הוא קרא למפלגות החרדיות להצטרף לממשלה. "המפלגה שלנו לא שונאת חרדים, לגבי האמירה של ליברמן על המריצות אתה יכול לדבר איתו – אני לא מאמין בדבר הזה. האמירה הזו הפריעה לי וגם הוא (ליברמן) אמר שזו הייתה אמירה שלא במקום".

השר אבידר התחסן נגד קורונה רק לאחרונה, לקראת מינויו לשר והסביר מדוע לא עשה זאת עד כה. "לצייר אותי בשנה האחרונה כמתנגד חיסונים זה קמפיין מתוזמן ומדויק של הליכוד שרצה לפגוע בלגיטימיות שלי וגם לפגוע ולפצל את המחאה", אמר. "אני החלטתי להתחסן לאחרונה וזו החלטה אישית שלי. לא חששתי מהחיסון, אני מתנגד לכפייה. מי שרוצה להתחסן - שיתחסן, ומי שלא מסוגל, לא יכול ולא רוצה - שלא יתחסן, אבל שישמור על הבריאות והחוק".

"לפני כמעט 10 שנים הייתי במצב בריאותי קשה, החלטתי לעשות שינוי ועברתי לאורח חיים בריא והרגשתי שאני מספיק בריא ולא צריך. אמרתי שאני לא מתנגד חיסונים, כל המשפחה שלי התחסנה מכל הצדדים", כך אבידר.