יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'
יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'צילום: משה ביטון

אחי ורעי בני הישיבות והמכינות
אחיותי בנות המדרשות.

אתם זוכים לחזור לחבוש את ספסלי בית המדרש מתוך קריאתה של פרשת "ראה אנוכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה, את הברכה אשר תשמעו אל מצוות ה' אלוקיכם אשר אנוכי מצווה אתכם היום". מול עולם שחותר לטשטוש מושגי טוב ורע ניצבת תורת חיים שמאירה את המציאות באמיתות מוחלטות ומחנכת לבחירה חופשית באמת, בטוב וביושר.

בסיומה של פרשיית "והיה כי תבואו אל הארץ", לאחר שמביאים אל הכהן מ"ראשית פרי האדמה" לאחר הכרת התודה על הגעתנו לארץ ועל גידול הפירות בה, מצווה אותנו התורה על השמחה.
"וְשָׂמַחְתָּ בְכָל הַטּוֹב, אֲשֶׁר נָתַן לְךָ ה' אֱלֹקיךָ וּלְבֵיתֶךָ" (דברים כ"ו י"א)

ומפרש אור החיים הקדוש: "גם ירמוז במאמר "בכל הטוב" אל התורה כאומרם ז"ל "ואין טוב אלא תורה", שאם היו בני אדם מרגישין במתיקות ועריבות טוב התורה היו משתגעים ומתלהטים אחריה ולא יחשב בעיניהם מלא עולם כסף וזהב למאומה כי התורה כוללת כל הטובות שבעולם"

עם תחילת זמן אלול, אתם זוכים להיכנס אל בתי המדרש, אל המקום שבו עוסקים בתוכן הפנימי של חיינו כאן בעיתות מיוחדות ומסובכות של גאולה ושל תחיית עם ישראל בארצו. בתי המדרשות הם התוך הפנימי שמחייה את השותפות הפעילה שלנו עם הקב"ה המחזיר שכינתו לציון ברחמים.
לעיתים נראה כי המקומות החשובים ביותר הם המקומות שתופסים מקום בתקשורת, אך האמת היא שלימוד התורה שלכם הוא בעל השפעה אמיתית על המציאות. תמיד, וביתר שאת בימים מורכבים אלה, לימוד התורה שלכם נותן לנו, את הכוח לפעול לחיים של תורה בשדה העשיה הציבורית.

שְׁקִידַת הַתּוֹרָה מְצַיֶּרֶת יָפֶה בַּנְּשָׁמָה אֶת הַתְּכוּנָה הַיִּשְׂרְאֵלִית וְצוּרָתָהּ הַמְיֻחֶדֶת, וּבָזֶה הִיא מְמַלֵּאת אֶת הָאֻמָּה חַיִּים, כְּשֶׁיִּמָּצְאוּ בִּכְלָלוּתָהּ שׁוֹקְדִים רַבִּים, וּמִמֵּילָא כָּל אֶחָד וְאֶחָד, הַפּוֹעֵל עַל פִּי חֶלְקוֹ, בּוֹנֶה הוּא עוֹלָם מָלֵא. (הראי"ה קוק זצ"ל, אורות התורה)


אני מבקש לברך אתכם בשנה טובה של עמל ושקידת התורה, בשמחה, בגבורה ובכוחות מיוחדים. תכוונו בלימודכם ובתפילותיכם לתוספת אומץ וקדושה לכנסת ישראל ובמדינת ישראל.

אני עומד לרשותכם ומתפלל שיפוצו מעיינותיכם בעוז ובתעצומות.

בהוקרה ואהבה רבה,

ח"כ בצלאל סמוטריץ'
יו"ר הציונות הדתית