פרופ' גמזו
פרופ' גמזוצילום: איתן אלחדז/TPS

פרופ׳ רוני גמזו, מנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב ולשעבר פרויקטור הקורונה הלאומי, עוכב בדאגה אחרי דהירת ישראל לסגר נוסף בעקבות גל התחלואה.

גמזו מסביר כי יש להתמודד עם נוכחות המגיפה בחיינו ולחזק את מערכת הבריאות: ״אחרי שנה וחצי בקורונה, עלינו לנהל את האירוע ולהתמודד מתוך עוצמה חברתית ורפואית.

"אנחנו באיכילוב נחזק את המחלקות, את הרופאים והאחיות, נמצא דרכים לתגבר את הצוות מתוך אמונה וודאות שזה תפקידנו וכך צריך להתנהל ולא נניף דגל לסגר, בטח לא בתרחישים שהוזכרו. אנו ניתן לצוות שלנו את כל הסיוע, כל התנאים, נתגבר את השורות ונתעצם כדי לתת רפואת קורונה בהמשך לטיפול הרפואי הרגיל''.

פרופ' גמזו קרא לממשלה ולעומד בראשה לנקוט בגישה של התמודדות ולאשר מיד תוספת כוח אדם, תקנים והזרמת משאבים למערכת הבריאות, "כדי שנוכל לעמוד באתגר מתוך אמונה בהצלחה ולא לפתרון הנחות של סגר.

"איכילוב סיים לחסן בחיסון שלישי את בתי האבות במרחב תל אביב וממשיך במתן חיסון שלישי כפי יכולתו לכל אדם מתאים. גם בנושא זה צריך להגדיל ולהרחיב עוד יותר את הזמינות לחיסונים, לכל אדם, תוך העזרות בכל גורם במערכת, ודאי בבתי החולים.

"הגיע הזמן לשנות את השיח המאיים בסגר והנפת דגלים מאיימים בשיח של התמודדות מתוך עוצמה ולנו יש אותה״, כך פרופ' גמזו.

בנט: "אם נתחסן באלול, נוכל לשמוע שופר יחד בתשרי"משה מזרחי

מוקדם יותר היום, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' ביקר את האוכלוסייה הערבית שטסה לטורקיה ויוון.

"האוכלוסייה הערבית טסה בהמוניה לטורקיה ויוון, הם עושים את זה בחוסר אחריות. הם גם משיגים אישורים מזוייפים כדי לחזור לארץ - זה מצריך למידה לעומק", אמרו פריג' בישיבת הממשלה על פי ציטוט שהביא הכתב ירון אברהם.

ראש הממשלה בנט אמר לו כי אם הנוסעים מרמים בעליה למטוס הרי שהם נבדקים עם הנחיתה. "אני מבקש שתבדקו את זה אם יש סתירה בין ההצהרה בעליה למטוס לבין הבדיקה".

בנט התייחס בישיבה להתפשטות וריאנט דלתא: "יש לנו הוכחה שההחלטה לחסן במנה שלישית היא בטוחה ויעילה".

בנט הבהיר לאזרחים המבוגרים המתחסנים כי עליהם להמשיך להיות זהירים בימים שלאחר קבלת החיסון והבהיר כי ההגנה עולה רק לאחר 5 ימים.

לדברי בנט, בשבוע שחלף התחסנו כ-420 אלף בני 60 ומעלה - המהווים כשליש מאוכלוסיית היעד. "אני מבקש מכל בני ה-60 שעוד לא התחסנו - גשו להתחסן, קבעו תור או בואו ישר למרפאות בלי תור".