הרב חגי לונדין
הרב חגי לונדיןצילום: ללא

בנושא החיסונים כבר נאמר ונכתב כמעט כל מה שניתן להיאמר ולהיכתב. את הגרעין הקשה של מתנגדי החיסונים לא ניתן לשכנע באופן רציונאלי, ולמרבה הצער חלקם לא ישנו את דעתם עד שישלמו חלילה מחיר אישי; כפי שמשפחות רבות חוות זאת על בשרן בימים אלו.

ברוך ה' שרוב הציבור אינו כזה! עולם המדע הוא מוחשי ומדיד, ומתקדם בקצב בטוח של ניסוי וטעיה; כדברי חז"ל: "מכאן שניתנה רשות לרופא לרפאות" (בבא קמא פה, א). המדע הוכיח את עצמו לאורך ההיסטוריה בכך שהוא מקדם את איכות החיים הפיסיים באופן ברור. 

אדם מן הישוב אינו יכול ואינו אמור להכריע בסוגיות רפואיות; האם המים שזורמים במוביל הארצי מזוהמים או כיצד לכבות שריפה בהרי ירושלים – בכל אלה אנו הולכים אחרי רוב המומחים המקצועיים בתחום המדובר.

ברור שיש לשמוע להוראת הממסד הרפואי המקובל כיום; וכל תלמיד חכם במיינסטרים הרבני אומר זאת (ולא במקרה האנרכיסטים הרפואיים נתלים בדמויות שאינן מקובלות במיינסטרים הרבני). היומרה של אנשים שאינם מומחים להכריע בתחום היא מסוכנת. אנו לא אפידמולוגים ולא סטטיסטיקנים רפואיים; אלא מקשיבים לממסד המדעי, כלומר לרוב האנשים (כמות) שהתמחו בתחום לאורך זמן (איכות).

אם רוב מובהק של המומחים הרפואיים טוענים שיש לקחת חיסון שלישי זה מה שנעשה! בוודאי לאחר שהחיסון הראשון והשני הוכחו כיעילים, וכעת הטענה ההגיונית היא שהנוגדנים נחלשו ויש לקחת חיסון נוסף. אם המתנגדים לחיסונים ישכנעו את מומחי הרפואה ויהפכו לרוב אזי נקשיב להם; כעת אנו פועלים לפי הנתונים הנוכחיים.

התרחיש הסביר הוא שכעת יהיו מספר שנים שבהם יהיה מאבק בין מוטציות הנגיף לבין קצב ההתחסנות. האופטימיות היא בכך שההתחסנות תנצח מפני שככל שהמצב יחריף אלה שלא יתחסנו ימצאו את עצמם נדחקים אל הקיר מבחינה רפואית וחברתית; המטרה היא לצמצם את המחירים בדרך, אבל הניצחון המדעי והרפואי אינו מוטל בספק, מפני שהקדוש ברוך הוא "נתן רשות לרופא לרפאות".