נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: שלו שלום/TPS

ראש הממשלה נפתלי בנט התקשר אחר הצהריים (שלישי) לח״כ איתמר בן גביר לאחל לו רפואה שלמה לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

על פי הדיווח בחדשות 12, בנט אמר לבן גביר שהוא שמח לראות את הקריאות שלו להתחסן. בן גביר שב והדגיש את חשיבות החיסונים גם בפני בנט אך ביקש ממנו לעשות ככל יכולתו כדי להימנע מהטלת סגר.

מוקדם יותר היום, יו"ר ''עוצמה יהודית'' שחלה בקורונה ונכנס לבידוד הופתע לגלות שוטר בפתח ביתו שהגיע כדי לוודא את נוכחותו של בן גביר בבידוד.

בשיחה טלפונית נזף ח"כ בן גביר בשוטר והזכיר כי עד כה לא הגיעו שוטרים לחברי כנסת שנמצאים בבידוד. בן גביר תהה מדוע דווקא אליו מגיעים שוטרים ועוד מבקשים להפר את חוק חסינות חברי הכנסת ולהיכנס לביתו.

בן גביר אמר לשוטר כי על המשטרה להפנים שהוא חבר כנסת בדיוק כמו ח"כ טיבי, זנדברג, גלעד קריב או מיכל רוזין, איתם המשטרה לא נוהגת בצורה חסרת אחריות ובניגוד לחוק, כהגדרתו. מספר דקות לאחר מכן התערב קצין הכנסת והבהיר למשטרה את הוראות החוק.

ח''כ בן גביר מסר בתגובה: "מתקשה שלא לחשוב ששוב מפכ"ל המשטרה הכושל מבקש להתנכל לי. לצערי אני קרוב מאוד להגיש תביעה של מאות אלפי שקלים נגד מפכ"ל ומשטרה שפועלת שלא כחוק ולא מפנימה שהדין שלי כדין כל חברי הכנסת".

ממשטרת ישראל נמסר "בניגוד מוחלט לנטען, במקרה זה כפי שנעשה בפיקוח פיזי של כלל חבי הבידוד, השוטר יצר קשר טלפוני עם חבר הכנסת ולא ביקש להיכנס לביתו. השוטר ביצע את משימתו כראוי ובדק שחב הבידוד מקיים את חובת הבידוד ולא מסכן את הציבור, פעולה שבוצעה כדין ושאינה פוגעת בחסינות של חבר הכנסת החייב בבידוד ככל אדם אחר.

פעולות הפיקוח והאכיפה מתבצעות במסירות ללא משוא פנים, ובהתאם לרשימות מחויבי בידוד המועברות למשטרה על ידי משרד הבריאות. משטרת ישראל תמשיך לאכוף את חובת הבידוד של כלל אזרחי ישראל למען בריאות הציבור".