הדבר הבא בתורת הנפש
הדבר הבא בתורת הנפשצילום: צמאה

"התפקיד של עם ישראל זה ללמד את העולם את תורת הנפש", אמר הרב שמואל אליהו לפני כשנה, בכנס הבוגרים המרגש של 'צמאה'.

הייתה זו התבטאות נדירה בנוף לימודי ההתפתחות האישית שהפכו לתופעה בולטת במגזר הדתי.

מכללת 'צמאה' שוברת שיאי הרשמה עם מאות תלמידים שבחרו להעמיק בתחומי ההתפתחות האישית ממבט יהודי ולקבל תעודה רשמית ובינלאומית עם חותם של ה-HNLP העולמית. הלימודים מוכרים לצורך גמולי השתלמות ושנת שבתון כלימודי חובה או רשות.

המכללה הפכה בשנים אלו לאחת המכללות המשפיעות ביותר בתחום הנפש, והתעודה הניתנת בסיום הלימודים מאפשרת לבוגרים לסייע לאנשים נוספים בעזרת הכלים שקיבלו ולשנות את חייהם.

תלמידים רבים מגיעים למכללה על מנת ללמוד כיצד נכון להתמודד בימינו עם התמודדויות רגשיות המציפות את דורנו, על מנת לצלוח אתגרים נפוצים בתחומי זוגיות, שלום בית, חינוך ילדים ועוד.

כעת, הלימודים ב'צמאה', מוכרים לצורך גמולי השתלמות ושנת שבתון כלימודי חובה או רשות.

המרצים במכללה
המרצים במכללהצמאה

המכללה מציעה תכנית לימוד להתפתחות אישית וללימוד NLP יהודי, ובנויה על לימוד חווייתי ופנימי בנפש האדם. במהלך הלימוד מקנה המכללה את הידע כיצד יש לתת כלים לאנשים/נשים בתחום הנפש על מנת שיצליחו לחיות בצורה נכונה. הלימודים, שמתקיימים במסלולים נפרדים לגברים ולנשים בימים שונים, מעניקים לתלמידים את מיטב הכלים של תחום הנפש, המסייעים לצבור אנרגיה חיובית, להשיג תוצאות טובות יותר בחיים, ולהיפטר מרגשות שליליים.

המחזור הבא ייפתח לאחר החגים בעז"ה ואתם מוזמנים לתפוס את המקומות האחרונים בספסל הלימודים. לפרטים נוספים לחצו כאן.

השילוב – זה כל ההבדל

מכללת 'צמאה' מביאה איתה שיטת לימוד חדישה וייחודית. הלימוד במכללה מורכב מלימוד שיטת NLP בשילוב לימוד הפסיכולוגיה היהודית. NLP הינה שיטה אוניברסאלית ומוכחת, העובדת על התת מודע ועל חקר ההתנהגות האנושית. משבצת הלימוד השנייה שמרכיבה את תכנית הלימוד במכללת 'צמאה' היא הפסיכולוגיה היהודית. ישנם יסודות בתורה שהשיטות האוניברסאליות פחות נוגעות בהם, כמו עבודה פנימית, ויסודות שנלמדים במכללה בצורה מפורטת ע"י מיטב המרצים כגון: הרב מיכי יוספי, הרב חגי לונדין, הרב דניאל כהן, הרב שמואל מינקוב, הרבנית נעמה מנוסי ועוד מרצים שמוסיפים העשרה יהודית בתחום הנפש.

מסלול גברים
מסלול גבריםצמאה

השבוע התקיימו ערבי סיום של שלושה מסלולים עם עשרות התלמידים והתלמידות שסיימו את הכשרתם במסלול למתחילים ובמסלול המתקדם. התלמידים העלו לשימור את העובדה שהנהלת מכללת צמאה הייתה קשובה לאורך כל הדרך ונתנה להם תחושה משפחתית מאד ויחס אישי:

"עברתי חוויה מדהימה השנה" סיפרה שרון אלון, בוגרת הקורס, בערב הסיום. "חיפשתי שילוב של לימודי נפש חסידות ופסיכולוגיה, כל הלימוד היה מאחד, מצמיח, נוגע ומחובר ללב. לא יודעת אם יש הרבה מקומות שאתה יכול לבוא וללמוד משהו בצורה כ"כ מקצועית ומצד שני לשמוע את מה שיש לתלמידים להגיד".

הבוגרים והבוגרות שהגיעו לערבי הסיום, וביניהם ראשי ישיבות, אחיות, פסיכולוגים, מחנכות, אנשי עסקים ועוד, סיפרו במהלך הערב על השינויים שעברו בעקבות הלימודים במכללה.

כך סיפר הרב בועז יודא, בוגר הקורס: "קיבלתי המון מהקורס, אני מרגיש שאני בא אחרת הביתה, לכיתה, בשיחות עם תלמידים אני היום נמצא בכמה רמות מעל מה שהייתי. אני במקום אחר בעקבות הלימודים במכללה".

גם הרב אריה בן יעקב, בוגר הקורס, סיפר על השינוי שקרה לו בעקבות הלימודים: "התרגול של הדברים ודפי העבודה עזרו לי להפנים את התהליכים שאני צריך לעשות עם עצמי". על חוויית הלימוד ציין: "הרגשתי שאני לומד פה אצל מורים מקצועיים, שיודעים להעביר את הדברים בצורה טובה ויסודית".

המחזור הבא ייפתח לאחר החגים בעז"ה ואתם מוזמנים לתפוס את המקומות האחרונים בספסל הלימודים. לפרטים נוספים לחצו כאן.

דבורי ג, בוגרת הקורס סיפרה על התהליך שעברה במכללה: "בתקופת הלימודים בחסדי ה' הצלחתי לחולל שינוי מהפכני מהקצה אל הקצה מול קושי שאני מתמודדת איתו תקופה ארוכה. בלימודי ה- NLP קיבלתי כלים נכונים לדבר עם התת מודע ולחולל שינוי מהפכני".

גם רחלי ב (בעלת עסק) סיפרה ושיתפה מחווייתה: "הלימודים שיפרו לי את החיים, הכל פשוט השתפר. וחוץ מהשיפור המשמעותי בכל חלקי החיים, התגברתי על פחד גדול מאוד שהיה לי שנים רבות. פחדתי לנהוג למרות שיש לי רישיון, והיום בעקבות הלימודים אני נוהגת בלי פחדים ב"ה".

המחזור הבא ייפתח לאחר החגים בעז"ה ואת מוזמנת לתפוס את המקומות האחרונים בספסל הלימודים. לפרטים נוספים לחצי כאן.

מסלול נשים
מסלול נשיםצמאה

רוצים להצטרף להצלחה? מספר המקומות מוגבל! לפרטים לחצו כאן