חיסון לקורונה
חיסון לקורונהצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ועדת החיסונים במשרד הבריאות החליטה הערב (חמישי) להרחיב את מבצע החיסון השלישי נגד הקורונה גם לבני 40 ומעלה.

ההחלטה התקבלה פה אחד, לאור העדויות ליעילות של החיסון נגד תחלואה קשה בבני 50 ומעלה שחוסנו עד כה.

רק לפני שבוע המליצה הוועדה להרחיב את מבצע החיסון השלישי שכלל אז רק בני 60 פלוס גם לבני ה-50 ולצידם גם לאנשי צוות רפואי מגיל 30 ומעלה, אסירים וסוהרים. כעת הורחב אישור החיסון לצוותים הרפואים לבני כל הגילאים.

משרד הבריאות עדכן היום כי התגלו עשרה מקרים ראשונים בארץ של זן AY3 המבוסס על זן הדלתא לו נוספו מספר מוטציות ונחשב ל"אלים" יותר. מבין הנדבקים, שמונה חזרו מחו"ל ושניים נדבקו בקהילה.

בדבריו אמש תקף ראש הממשלה נפתלי בנט פעם נוספת את אלו שמסרבים לקבל חיסונים, וציין כי מתוך 105 נפטרי קורונה, 103 מהם לא השלימו את החיסונים הנדרשים. "זה לא מקום לשתי דעות. אני לא מכיל את הדעות האחרות. יש פה מדע ועובדות שהחיסונים מצילים חיים. יש הרבה חיסונים שצריך לחדש מעת לעת. זה כמו שצריך להטעין סוללה של אייפון: צריך להטעין מחדש את הגוף. החיסון השלישי מגן עלינו ומעניק לנו הגנה יותר טובה מאשר בסוף החיסון השני".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 7,856 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-150 אלף בדיקות, מהן 5.5% היו חיוביות.

בכך, עלה מספר החולים הפעילים ל-62,163, בהם 603 במצב קשה, ומתוכם 106 מונשמים. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-6,726. יש לציין כי עד כה חוסנו במנה השלישית נגד קורונה 1.2 מיליון ישראלים.