הכניסה לגבעת קומי אורי
הכניסה לגבעת קומי אוריצילום: אברהם שפירא

תחת הכותרת "מסע הרבנים" לנקודות ההתיישבות החדשות, צפויים מחר (שלישי) להגיע עשרות רבנים, בניהם בכירים בציונות הדתית, לסיור בשורת גבעות בשומרון ובנימין.

הסיור הוא חלק ממהלך שמתקיים בחודשים האחרונים במטרה לרקום קשר הדוק בין הרבנים לנוער ואנשי הגבעות.

ארגון "רבני תורת הארץ הטובה" בהנהלת הרב יוסף ארציאל עומד מאחורי המהלך. בארגון חברים גדולי הרבנים בציונות הדתית, בניהם הרב חיים דרוקמן, הרב זלמן מלמד, הרב יעקב אריאל, הרב דב ליאור, הרב דוד חי הכהן, הרב אריה שטרן ורבנים נוספים.

סיור הרבנים יפתח מחר בכניסה לגבעת קומי אורי ביצהר, שנמצאת תחת צו שטח צבאי סגור. הרבנים יפגשו את תושבי השכונה, ויעמדו על המצב במקום. לאחר מכן יפגשו הרבנים נציגי משפחות מהיישוב החדש אביתר.

משם יסעו הרבנים לגבעת עוז ציון, הסמוכה לצומת גבעת אסף בבנימין, ואשר נהרסה לאחרונה בידי כוחות משטרה ומינהל אזרחי. הרבנים יחזקו את תושבי המקום. לאחר מכן יגיעו הרבנים למאחז מעוז אסתר הסמוך לכוכב השחר, שם ישתתפו הרבנים באירוע חנוכת בית הכנסת ובהכנסת ספר תורה לע"נ אהוביה סנדק, שנהרג במהלך מרדף משטרתי בבנימין. הרבנים יערכו במקום שיח עם נערי הגבעות ותושבי המאחזים.

אהוביה סנדק
אהוביה סנדקבאדיבות המשפחה

"מסע הרבנים" מגיע, כאמור, לאחר מספר פגישות שהתקיימו בחודשים האחרונים בין נציגי נוער הגבעות לרבנים. בין הרבנים לאנשי העשייה בשטח נוצר קשר, וזאת בעיקר לאחר האירוע הקשה בו נהרג אהוביה סנדק ז"ל. בפגישות לובנו סוגיות שונות, והוצגה לרבנים הפעילות והעשייה בשטח.

מסע הרבנים
מסע הרבניםצילום: ללא

הרב יוסף ארציאל אמר: "הסיור מסכם תהליך הכרות ארוך, שהחל מהאירוע של אהוביה ז"ל, הרבנים קיבלו על עצמם לברר את מה שקורה בגבעות, נפגשו עם אנשי הגבעות מספר פעמים וראו שהפער בין מה שמוצג בתקשורת ובין המציאות הוא פער ענק".

לדבריו, "ראינו שמדובר בחבורה שמסורה ליישוב הארץ מתוך דבקות בתורה ומצוות, מחפש את הדרכים ליישוב הארץ, ופועל כמסגרת ליישב מקומות שאליהם הממסד אינו מגיע ליישב. חלקם יושבים ולומדים תורה, יש להם מסירות גדולה ורצינות גדולה, לכן נוצר הקשר. מי שריכז את הנושא מטעם רבני תורת הארץ הטובה זה הרב חיים דרוקמן שעמד בקשר רצוף עם אנשי הגבעות, אברהם סנדק אביו של אהוביה ז"ל סייע לרב והוא איש הקשר שלנו בשטח".

"הסיור בא כדי לפעול לשינוי התדמית שיש על אנשי הגבעות, ולחיזוק מצוות יישוב הארץ. אנחנו נותנים גיבוי לכל העשייה הטובה והברוכה של יישוב הארץ שנעשה ע"י אנשי הגבעות. בהזדמנות זו נביע גם הערכה לכל אנשי החוות, גם לאנשי אביתר ולכל מי שפועל ליישוב הארץ ולחיבור של עם ישראל לארץ ישראל", סיכם הרב ארציאל.

הרבנים צפויים כאמור להשתתף, בחנוכת בית הכנסת ובהכנסת ספר תורה לע"נ אהוביה סנדק ז"ל במאחז מעוז אסתר. האירוע צפוי להתקיים בשעה 17:00, הרבנים ישאו במקום דברים. באירוע צפויים להשתתף גם חברי כנסת, אישי ציבור ומאות משתתפים נוספים.