הקפות שניות בירושלים
הקפות שניות בירושליםצילום: חזקי ברוך

שיירות לבנות הולכות ושבות מבתי התפילה, משפחות בבגדי חג מציפות את רחובות העיר וקולות ניגוני סליחות אשר בוקעות מפי ההמון. בעיריית ירושלים בטוחים כי התמונות הללו צפויות לחזור להתנגן על אף המגבלות ובכל מתווה קיצוני אחר שיוחלט עליו בקבינט הקורונה.

אריה קינג, סגן ראש העיר ירושלים המחזיק בתיק מורשת ישראל מסביר בשיחה עם ערוץ 7 כיצד נערכים לקראת חגי תשרי האינטנסיביים בבירה.

"המטרה שלנו זה להישאר בשגרה ככל שמאפשרים לנו, אם בשנה שעברה הרבה אירועים בוטלו השנה אנחנו לא מדברים על ביטול אלא מדברים על התאמה לתנאים שהממשלה תאפשר", הוא אומר. "מדובר במצטבר על עשרות אירועים בהיקף של הוצאות של מיליוני שקלים שמושקעים פה גם כלפי פנים לתוך השכונות. שנה שעברה היה איסור התקהלות מוחלט, לכן אם יגידו לנו היום שההגבלה היא עד 400 איש אנחנו עדיין נקיים את האירועים. אנחנו נערכים למה שמאפשרים לנו, ככל שהממשלה מתירה אנחנו מתירים ולהיפך".

"מדובר על אירועי סליחות גדולים מאוד שמתוכננים, בין השאר בבנייני האומה, בכיכר ספרא ובמספר שכונות בתוך העיר", מעדכן קינג ומזהיר, "אלו אירועים שבדרך כלל מגיעים אליהם אלפים, כרגע יש הגבלה של אלף. אנשים יוכלו להיכנס רק אחרי שהם נרשמו מראש לאירוע. במקביל, האירועים צפויים להיות משודרים גם ברשתות החברתיות".

במהלך הקיץ עלו מרחבי הארץ לעיר הבירה עשרות אלפי מבקרים שהשתתפו במספר אירועי קיץ מיוחדים אשר הופקו על ידי עיריית ירושלים כשהבולט מבניהם היה פסטיבל חוצות היוצר שהסתיים בשבוע שעבר. בעיריית ירושלים סבורים שגם במהלך חגי תשרי האירועים המתוכננים צפויים להתקיים במלואם.

לדבריו, "נוסף לכל אירועי הסליחות שעוד צפויים להתקיים בעיר אנחנו נערכים לתפילות החג בבתי הכנסת ואיפה שיוחלט, אנחנו קשובים לממשלה ולפי זה אנחנו נסייע לקהילות להתפלל בצורה המירבית והחגיגית ביותר".

"לקראת סוכות אנחנו מתכוננים לכמה אירועים גדולים כמו אירוע בכיכר ספרא שלה המחלקה למורשת ישראל שמארחת יחד עם ראש העיר את עולי הרגל", הוא מספר. "זה האירוע המרכזי של העירייה שצפוי להתקיים לאורך כל ימי חול המועד סוכות. יהיו גם מופעים בשעות הצהריים ערב הכל בחינם ומותנה באישור מראש".

ריכזנו עבורכם את האירועים הצפויים להתקיים בירושלים במהלך חודש אלול וחגי תשרי – פתחו יומנים:

יצחק מאיר בבנייני האומה, מוצאי שבת פרשת "כי תבוא", כ' אלול (28.8.2021) – בשידור חי באתר העירייה.

מופע סליחות בכיכר ספרא בהשתתפות חיים ישראל ואיציק קלה ובליווי תזמורת חיבה, יום ראשון, ו' תשרי, בעלות 30 ₪.

מופע סליחות בכיכר ספרא בהשתתפות זהבה בן, תזמורת ירושלים מזרח ומערב, משה גיאת ועוד, בתאריך ח' בתשרי (14.9.2021)

מתחם התחנה בסוכות – ניתן להתעדכן בהמשך

ליל לימוד הושענה רבה בכיכר ספרא עם הרב שמואל אליהו

ליל לימוד הושענא רבה בהר הזיתים בהובלת ישראל גולדברג וקרן אביה

הקפות שניות ב"הר המור", מוצאי שמחת תורה, בשכונת חומת שמואל

על אירועים נוספים בירושלים ניתן להתעדכן דרך המינהלים הקהילתיים בירושלים. כאמור, אירועים אלו נתונים לשינויים בהתאם למגבלות הקורונה