אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה השבוע לבית-משפט השלום בתל-אביב-יפו, כתב אישום נגד תושב תל אביב, בגין עבירות של גניבה בנסיבות מחמירות, ניסיון גניבה, העברת מידע כוזב, עשיית פעולה ברכוש אסור ושימוש בערמה, מרמה ותחבולה בכוונה להתחמק ממס.

על פי עובדות כתב האישום התחבר הנאשם, העובד כפרילנסר בחברת ייעוץ פיננסי, לאזור האישי של 16 בעלי עסקים באתר האינטרנט של רשות המיסים, כאשר 11 מתוך ה- 16 היו בעבר לקוחותיו של הנאשם.

הנאשם הגיש בשם המתלוננים, וללא ידיעתם, בקשות למענקי סיוע לעצמאים שפעילותם העסקית נפגעה כתוצאה מנגיף הקורונה ושינה באופן ידני ומכוון את פרטי חשבון הבנק אליו המענקים היו אמורים לעבור לפרטי חשבון הבנק הפרטי שלו במטרה לגנוב מהמתלוננים את כספי המענקים שלהם.

במהלך פעילות זו גנב הנאשם, בנסיבות מחמירות, סך כולל של כ-590,881 שקלים וניסה לגנוב כ-12,000 שקלים נוספים.

כמו כן, בהזדמנויות רבות ביצע הנאשם פעולות שונות בכספי מענקי הסיוע שגנב, ביודעו כי מדובר ב"רכוש אסור" כהגדרתו בחוק איסור הלבנת הון.

בין היתר, הנאשם ביצע העברות בנקאיות בסכומים גדולים לחשבונות הבנק של אשתו, של אביו ושל שותפיו העסקיים, ביצע חיובים בכרטיס האשראי המקושר לחשבון הבנק שלו, וביצע משיכות מזומן מחשבון הבנק שלו. בכך עבר גם עבירה של הלבנת הון, בשווי של למעלה מחצי מיליון שקלים.

עוד מיוחסות לנאשם עבירות מס, בכך שלא ניהל פנקסי חשבונות ורשומות כדין על הכנסותיו הנובעות מגניבת מענקי הסיוע, ולא הגיש דו"חות לפקיד השומה על הכנסותיו הנ"ל.